امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 02:54

Afrang Khabar

1400/5/2 14:53

با حضور رئیس جمهور انجام شد

رئیس جمهور گفت: امروز در بخش آب و برق مجموعا ۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری را افتتاح کردیم.

افتتاح ۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری

به گزارش افرنگ خبر /  آقای حسن روحانی در هشتاد و چهارمین آئین افتتاح طرح‌های بزرگ ملی دولت دوازدهم تصریح کرد: امروز در بخش آب، تصفیه خانه‌ها و فاضلاب و همچنین برق مجموعا ۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری را افتتاح کردیم.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح دو سد کوچک و یک سد بزرگ و همچنین تصفیه خانه‌هایی در استان‌های مختلف کشور افزود: در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، امروز در دو بخش نیروگاه‌های کوچک ۱۹ مگاواتی و همچنین نیروگاه‌های ۳۰ مگاواتی را افتتاح کردیم، امیدوارم بتوانیم در روز‌های پایانی دولت اقدامات قابل تکمیل را تکمیل کنیم و بخشی از اقدامات نیز برای دولت سیزدهم باقی خواهد ماند.

آقای روحانی گفت: سد‌های فراوانی در سال جاری و سال آینده و همچنین نیروگاه‌های عظیمی نیز ظرف سال‌های آینده افتتاح خواهد شد؛ ۱۶ هزار مگاوات برق در دست اجرا داریم که برخی از پروژه‌های آن امسال و برخی نیز در سال‌های آینده افتتاح خواهد شد که می‌تواند تنفسی برای مسیر توسعه کشور باشد.
رئیس جمهور به گفتگوی ویدئو کنفرانسی امروز خود با وزیر نیرو اشاره کرد و افزود: آقای اردکانیان به همراه معاون اول در اهواز حضور دارند، مشکلی که برای مردم عزیز خوزستان به وجود آمده عمدتا به خاطر کم آبی و بی آبی است.
آقای روحانی ادامه داد: اگر شرایط ما مثل سال‌های پیش بود، ما امروز مشکلی در خوزستان نداشتیم، اما اکنون نمی‌توانیم آب سد‌ها را به اندازه کافی رهاسازی کنیم البته این بدان معنا نیست که امروز رهاسازی نمی‌شود بلکه به هر میزان آب موردنیاز خوزستان را می‌توان رهاسازی کرد، اما این اقدام ممکن است برای روز‌های پایان شهریور و مهرماه مردم را دچار مشکل کند.

رئیس جمهور گفت: در پایان شهریور و اوایل مهرماه نیاز به تامین آب مورد نظر کشت پاییزه و همچنین آب آشامیدنی مردم داریم، این در حالیست که کمترین حجم ذخایر سد‌های ما مربوط به آخر شهریور است، البته اول مهر سال آبی جدید است و ان شاالله خداوند رحمت خود را بر مردم عزیز کشور نازل کند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما