امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:14

Afrang Khabar

1400/2/22 15:14

تیم‌های پرسپولیس و استقلال در حالی روز جمعه هفته جاری، شهرآورد پایتخت را برگزار می‌کنند که هر دو تیم برای نزدیک شدن به جام قهرمانی نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز این نبرد بزرگ دارند.

شهرآورد ۹۵؛ شش امتیازی به ارزشِ طلا

به گزارش افرنگ خبر /دربی یا شهرآورد در سراسر دنیا از حساسیت بالایی برخوردار است. دیداری که نتیجه آن می‌تواند تا هفته‌ها موجب شادی یا غم هواداران شود. رویارویی میلان با اینتر، سلتیگ با گلاسکورنجرز، لیورپول با اورتون، سیتی با یونایتد، اتلتیکو با رئال‌مادرید، ریورپلاته با بوکا، الاهلی با الزمالک و ... شهرآوردهایی هستند که هواداران فوتبال علاقه وافری به تماشای این مسابقات دارند.

اما بزرگترین شهرآورد در قاره آسیا بدون تردید تقابل پرسپولیس و استقلال است که دارای چندرین ملیلون هوادار هستند و اهمیت دیدار آنها همواره ارزشی بیش از سه امتیاز دارد.
اکنون پرسپولیس و استقلال به همراه سپاهان در تلاش برای کسب عنوان قهرمانی بیستمین دوره لیگ برتر هستند و نتیجه تساوی برای آنها سودی نخواهد داشت و بهترین خبر طلایی پوشان اصفهانی خواهد بود.
اکنون سپاهان با ۴۵ امتیاز از ۲۲ بازی صدرنشین است و پرسپولیس با ۴۲ امتیاز از ۲۱ بازی رده دوم را در اختیار دارد. استقلال هم ۳۴ امتیاز از ۲۰ بازی اندوخته دارد و عدم موفقیت در شهرآورد می‌تواند پایانی بر امیدهای آنان برای رسیدن به قهرمانی در لیگ باشد.
سرخابی‌ها که مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با موفقیت و صعود به‌عنوان تیم صدرنشین به اتمام رساندند، ابتدای هفته جاری در لیگ برتر نیز به میدان رفتند که پرسپولیس در اصفهان و در جدال حساس و پرحاشیه با سپاهان به تساوی یک بر یک رسید و استقلال هم با عملکردی ضعیف در ورزشگاه آزادی با ۲ گل مغلوب ذوب‌آهن شد.
نکته امیدوار کننده شهرآورد نود و پنجم، تقابل «یحیی گل‌محمدی» و فرهاد مجیدی» سرمربیان جوان ۲ تیم است که به فوتبال تهاجمی علاقمند هستند و برای رسیدن به برتری وارد میدان می‌شوند. همین امر موجب شده تا هواداران در انتظار شهرآوردی تماشایی و پرگل باشند. دیداری که امیدواریم حاشیه بر متن آن غلبه نکرده و تیم‌ها تنها در اندیشه ارائه بازی زیبا باشند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما