امروز : جمعه 5 تیر 1405 - 02:55

Afrang Khabar

1405/4/5 14:55

پرسپولیس - چادرملو امروز ۱۸:۴۵

آغاز تورنمنت سه جانبه انتخابی آسیا

به گزارش افرنگ خبر /

تیم‌های پرسپولیس و چادرملو امروز در اولین گام از تورنمنت انتخابی آسیا به مصاف هم می‌روند. 

در حالی که نگاه اهالی فوتبال در سراسر جهان به جام جهانی 2026 معطوف است، در ایران هنوز پرونده کسب سهمیه‌های آسیایی بسته نشده و سه تیم پرسپولیس، چادرملو و گل‌گهر برای تعیین تکلیف آخرین سهمیه، در یک تورنمنت انتخابی به مصاف هم می‌روند. طبق برنامه، برنده دیدارِ امروز میان پرسپولیس و چادرملو، باید در گام بعدی مقابل گل‌گهر قرار بگیرد تا تکلیف سهمیه جنجالی ایران مشخص شود.

ماجرا از آنجا آغاز شد که هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت تیم‌های اول و دوم جدول تا پایان هفته بیست‌ودوم، یعنی استقلال و تراکتور را به عنوان نمایندگان ایران در لیگ نخبگان معرفی کند. از آنجا که سپاهان موفق به کسب سهمیه نشده بود، فدراسیون برای تعیین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2، برگزاری تورنمنتی سه‌جانبه میان پرسپولیس، چادرملو و گل‌گهر را مصوب کرد.

این تصمیم که با واکنش‌های متفاوت و انتقادات زیادی همراه بود، سرانجام اجرایی شد و امروز (جمعه) پرسپولیس و چادرملو در ورزشگاه پاس‌ قوامین، بدون حضور تماشاگر، نخستین بازی این تورنمنت را برگزار می‌کنند.

شرایط برای هر دو تیم کاملاً غیرعادی است؛ چرا که هر دو مجموعه، بخش مهمی از بازیکنان خود را در اختیار ندارند. در تیم پرسپولیس، بازیکنانی نظیر پیام نیازمند، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی و علی علیپور به همراه اوستون ارونوف و ایگور سرگیف به دلیل حضور در جام جهانی غایب هستند. همچنین یعقوب براجعه، سروش رفیعی و محمدحسین صادقی نیز به دلیل مصدومیت و دوری از تمرینات، در این بازی حضور نخواهند داشت.

در سوی دیگر، تیم چادرملو نیز شرایط مشابهی دارد. به گفته سعید اخباری، سرمربی این تیم، آن‌ها پس از تنها چند روز تمرین وارد این مسابقه می‌شوند و بازیکنان تیم در شرایط آمادگی مطلوب نیستند. همچنین هادی حبیبی‌نژاد (تنها ملی‌پوش این تیم) و بازیکنان خارجی تأثیرگذار چادرملو نیز در این دیدار غایب خواهند بود.

دیدار پرسپولیس و چادرملو از ساعت 18:45 امروز (جمعه) در ورزشگاه پاس‌ قوامین و پشت درهای بسته برگزار می‌شود. برنده این مسابقه در تاریخ 8 تیرماه به مصاف گل‌گهر سیرجان خواهد رفت تا در نهایت تکلیف سهمیه آسیایی ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2 مشخص شود؛ هرچند گل‌گهری‌ها اعلام کردند به دلیل اعتراض به تصمیم گرفته شده از سوی سازمان لیگ و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، در این مسابقه شرکت نخواهند کرد.

انتهابی پیام/

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما