پس از این مسابقه، شماری از هنرمندان و چهرههای فرهنگی در شبکههای اجتماعی با انتشار پیامهایی از عملکرد تیم ملی تقدیر کردند.
در ادامه میتوانید واکنشهایی از اهالی فرهنگ و هنر را ببینید:
پرویز پرستویی، بازیگر در صفحه خود در اینستاگرام یادداشتی را برای تیم ملی نوشت: «در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم. سرزنشها گر کند خار مغیلان، غم مخور. تیم ملی فوتبال ایران، خداقوت. میدانم این دوره از حضور در جام جهانی، شما فقط فوتبال بازی نمیکنید. از حواشیهای دو بازی که داشتید شاهدیم.
هم تشویقها بگوشتان میرسید و هم بیحرمتیها. بزرگترین گناهتان هم این است که از میدان انقلاب در حضور هموطنانی که هم خون دادن و هم خانه و کاشانهشان ویران شد بدرقه شدید. هموطنانی که در این برهه از زمان پا روی مطالباتشان گذاشتند تا ایران، ایران بماند تا عشقشان به وطن را فریاد بزنند.
متاسفانه در این برهه از زمان یک عده هموطن در آن سوی مرزها، و عدهای در داخل با حرفها و موضعگیریهایی که شاهدیم، تصویر خوبی را به جهانخواران از ایرانی بودن نشان نمیدهند.
بله، اعتراض حق همه مردم در همه جهان است. آیا در یک استادیوم ورزشی که مملو از تماشاچی است، آن هم از جای جای دنیا، بحق است چنین تصویری از خودمان در ذهن و چشم آنان بجا بگذاریم!؟
پس ارق ملی و وطن پرستی کجاست؟
چرا به جان هم افتادیم. مداح در داخل، رئیس جمهور را تهدید به قتل میکند. روحانی در صداوسیما افشاگری میکند. هموطنان در خارج از کشور به جان هم میافتند.
ترامپ و نتانیاهو، همه این صحنه و حرفها را میشنوند و رجزخوانی میکنند. وای برما!»
نوید محمدزاده، بازیگر هم با وام گرفتن از تصاویری که فابریزیو رومانی، روزنامهنگار شناختهشده فوتبال از بازی تیم ملی ایران منتشر کرده، با پس زمینهای از آهنگ «ای ایران» به بازی تیم ملی ایران، واکنش نشان داد.

محسن تنابنده؛ بازیگر و کارگردان هم تصویری نمادین از دروازه ایران را که در مقابل تیم بلژیک بسته ماند، با جملۀ «دفاع به خشت جان» منتشر کرد.

مهران غفوریان، بازیگر هم تصویری ماندگار از مقاومت تیم ملی ایران برای محافظت از دروازه را با جملاتی احساسی منتشر کرد.

کاظم دانشی، کارگردان هم پستی از علی بحرینی را با مضمون «هرگز یادمان نمیرود. از بهار تا تابستان، با دروازهای که باز نشد.» به اشتراک گذاشت.

رضا شیری، خواننده هم در حمایت از تیم ملی ایران، تصویر ترکیب اعضای این تیم در مقابل بلژیک را به اشتراک گذاشت.

گرشا رضایی، خواننده هم با این جملات که «خوش درخشیدین/ قهرمانان ایران» از تیم ملی ایران حمایت کرد.

یاحا کاشانی، نویسنده هم این تصویر را برای همراهی و همدلی با تیم ملی ایران منتشر کرد.

راغب، خواننده با به اشتراک گذاشتن تصویری از یک هیئت عزاداری که روی پرده بازی ایران مقابل بلژیک را پخش کرده است، نوشت: «چقدر کیف داره این نظم، چه توی هیئت، چه موقع دیدن فوتبال بچهها...»

محمدرضا رضائیان، تهیهکننده و کارگردان با تاکید بر پرچم جمهوری اسلامی ایران نوشت: «پرچم بالاست...! پرچم همیشگی ایران اونیه که اون بالاست! حتی تو لاس وگاس»

منیرو روانیپور، نویسنده هم با انتشار این عکس و به اشتراک گذاشتن متن انگلیسی از توییت یک خبرنگار درباره علیرضا بیرانوند، نوشت: «بیچاره شد امروز. یک تنه جنگید. اما او فرزند رنج و کاره. امروز شنیدم دستفروش بوده. بچه خوب لرستان. دمت گرم. زنده باشی»

محمود فرجامی، مترجم و طنزپرداز هم در متنی که در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت، نوشت: «ایم تیم ملی فوتبال ایران شاید در مقایسه با تیم سی سال پیش خیلی هیجانانگیز نباشه، ولی ماجراش در تاریخ ایران خواهد ماند.
تیمی که نامردمی و پلشتیای نبود که در جریان جام جهانی سرش نیاوردند. یک تیم جنگزده، بدون بازی تدارکاتی مناسب، تخت انواع فشارهای روانی از داخل و خارج.
تیمی که هزار بامبول برای صدور ویزاش درآوردند و این کار کثیف از جانب میزبانی بود که ادعای دمکراسیاش و جدایی ورزش از سیاستش گوش فلک را کر کرده.
بعد هم که اسکان در کشوری دیگه و کشاندن ورزشکارهای خسته به آن سوی مرز و صدور ویزای ساعتی! تازه آن هم نه برای همه. دنیا چقدر رویای آمریکایی دید در همین چند ماه!
همه اینها را بگذارید کنار کودکزامبیهای وطنی، پرچم اسراییل بدوش و ناسزاگویان، دور اتوبوس حامل ورزشکاران.
با این حال همین تیم خسته و انواع بمباران دیده و ناسزاشنیپه گل کاشت مقابل بلژیک.
امیدوارم بازی بعدی را ببرد.»

انتهای پیام