امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 03:09

Afrang Khabar

1403/8/1 3:9

ناقوسی قهرمان شد سهرابی و حبیب زارع برنز گرفتند

دشت اولین مدال طلا در جام جهانی آلبانی

به گزارش افرنگ خبر /

نمایندگان ایران در ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان صاحب یک مدال طلا و ۲ برنز شدند.

در جریان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی امیدهای جهان در آلبانی،‌ محمد ناقوسی نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم ایران در دیدار فینال برابر بکا ملیلاشویلی از آمریکا با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و صاحب مدال طلای جهان شد.

ناقوسی پیش از این در دور مقدماتی که روز گذشته دوشنبه برگزار شد در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر اوانگلوس بوکیس از یونان را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مارک وربا از چک پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

ناقوسی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر عماد محمد از مصر را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ از سد دنی ناکایف از آلمان گذشت به دیدار فینال راه یافت.

در وزن 72 کیلوگرم نیز دانیال سهرابی در دیدار رده بندی مقابل گئورگیوس باربانوس از سوئد با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

سهرابی پیش از این در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر کریستو مریلاین از استونی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 10 بر 1 یوستوس اسکات از آمریکا را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر و ضربه فنی مغلوب شانت خاچاتریان از ارمنستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها راه یافت. سهرابی در این گروه با نتیجه 8 بر صفر میشل پورتمان از سوئیس را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت.

شایان حبیب زارع نماینده ورن ۹۷ کیلوگرم ایران نیز در دیدار رده بندی مقابل ریچارد کارلسون از استونی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۵ به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

حبیب زارع پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۸ بر صفر مقابل ابوبکر خاسلاخانوف از بلاروس مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال،به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه رقبای خود از گرجستان و سوئد را برد و راهی دیدار رده بندی شد.

محمدمهدی غلامپور در وزن ۶۰ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۵ وزن نخست بود که از دور رقابت ها کنار رفت و احمدرضا محسن نژاد در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز به دلیل سر وزن نرسیدن از جدول مسابقات کنار گذاشته شد.

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما