امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:03

Afrang Khabar

1403/7/13 17:3

معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ساعت کاری کارکنان دولت در همه ادارات از ۱۵ مهر بر اساس تصویب‌نامه اسفند ۱۴۰۱ خواهد بود.

بازگشت ساعت آغاز به کار ادارات از ۱۵مهر به روال گذشته

به گزارش افرنگ خبر /علاء‌الدین رفیع‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به اینکه شناورسازی ساعت آغاز به کار کارکنان دستگاه‌های اجرایی در کلان‌شهر‌ها در دو هفته ابتدایی آغاز سال تحصیلی، در بخشنامه این سازمان از ساعت ۷ تا ۹ صبح شناور شده بود، از بازگشت ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی به روال گذشته خبر داد. 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر اینکه تصمیم دولت در جهت مهار ترافیک (رفت و آمد) و کاهش دغدغه کارکنان دولت در اوج ساعات ابتدایی آغاز سال تحصیلی اتخاذ شده بود، اعلام کرد: از ۱۵ مهر، بر اساس تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷‏/ت ۶۱۰۱۱ هـ مورّخ ۲۸‏/۱۲‏/۱۴۰۱ هیئت وزیران، ساعات آغاز به کار ادارات دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران از ۷ تا ۹ صبح به‌طور شناور و ادارات واحد‌های استانی و شهرستانی، ۷ صبح خواهد بود.

رفیع‌زاده اظهار داشت: در واحد‌های نظامی، انتظامی و امنیتی، ساعت آغاز به کار ۶ و ۳۰ دقیقه صبح، در واحد‌های صنعتی ۷ صبح و بانک‌ها نیز ۷ و ۳۰ دقیقه صبح خواهد بود. البته کارکنان بانک‌ها موظفند نیم‌ساعت زودتر یعنی ساعت ۷ صبح در محل کار حاضر شوند و کارهای پیش از آغاز خدمت‌رسانی را انجام دهند و ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح، خدمت‌رسانی را آغاز کنند. 

معاون رئیس‌ جمهور، درباره ساعت آغاز به کار مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی، گفت: بر اساس این تصویب‌نامه، مدارس مقاطع متوسطه نیز از ۷ و ۳۰ دقیقه صبح و مدارس ابتدایی، ۸ صبح آغاز به کار خواهند کرد و مدارس باید طوری برنامه‌ریزی کنند که از نیم‌ساعت قبل، پذیرش دانش‌آموز داشته باشند و در این فرصت، برنامه‌های ورزشی، تربیتی و فرهنگی، اجرا شود. 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: مراکز آموزش‌ عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعم از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، از ۸ صبح فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. 

رفیع‌زاده درباره ساعت آغاز به کار مادران یا پدران کارمندی که فرزندان خردسال دارند یا محصّل در مقطع ابتدایی دارند، گفت: ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران، به‌طور شناور از ۷ تا ۹ صبح است و مشکل این خانواده‌ها را حل خواهد کرد، اما به واحد‌های استانی که ساعت آغاز به کار آن‌ها ۷ صبح خواهد بود نیز تأکید شده است که با شناور شدن ساعت آغاز به کار بانوان یا یکی از والدینی که فرزند زیر ۷ سال دارند و مهد کودکی هستند، مساعدت کنند. 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پایان گفت: به موجب مصوّبه هیئت وزیران، استانداران این اختیار را دارند که متناسب با گرما و سرمای هوا و طول روز، درباره جابجایی ساعات آغاز به کار تا سقف یک ساعت در استان، تصمیم لازم را اتخاذ و در استان، اعمال کنند. 

گفتنی است، تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان به علت رعایت مصرف بهینه برق بود که به گفته رفیع‌زاده، با همکاری همه ادارات و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، فصل گرما با حفظ و پایداری بهتر انرژی، گذرانده شد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما