امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:10

Afrang Khabar

1403/5/29 15:10

مدیریت بحران استان تهران از افزایش آلودگی هوای تهران در پنج روز آینده خبر داد.

هوای پایتخت آلوده می‌شود

به گزارش افرنگ خبر /مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت:طبق پیش بینی سازمان هواشناسی در پنج روز آینده، بعضی آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ و ازن در ساعات بعد از ظهر و شب در پایتخت افزایش می‌یابد و موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش موقت دید می‌شود.

حامد یزدی مهر افزود: برای نیمه غربی و نواحی جنوبی استان تهران هم در این مدت وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و احتمال انتقال موقت گرد و خاک از استان‌های همجوارپیش بینی شده که این موضوع هم موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش موقت دید می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت:در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک و گاهی گسترش گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوای استان و کاهش شعاع دید، وزش باد شدید تا خیلی شدید موقتی در ارتفاعات دوراز انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین شهروندان را به احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، خودداری از استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خودداری از پرواز با هواپیما‌های سبک و بالگرد و تردد و توقف نکردن کنار درختان و سازه‌های ناتمام، مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها، خودداری از سم یا محلول‌پاشی باغ‌ها و مزارع هنگام وزش باد و احتیاط در انجام امور عمرانی توصیه کرد.

حامد یزدی مهر افزود: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۳۰ و ۳۱ مرداد در ساعت‌های بعدازظهر و شب برای ارتفاعات شمالی، افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق و جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن موقت مسیل‌ها در ارتفاعات بالادست دور از انتظار نیست.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما