امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 12:24

Afrang Khabar

1403/4/19 0:24

داستان تلخ و خودکشی کشتی گیر مطرح گرجستانی

قهرمانان هم از رنج روانی در امان نیستند

به گزارش افرنگ خبر /

پشت دستاوردها و مدال‌ها همیشه افرادی هستند که با خوشی و غم در جدال هستند. هیچکس از رنج روانی در امان نیست و حتی قوی‌ترین و موفق‌ترین افراد هم شاید توانایی مقابله با آن را نداشته باشند و در این مسیر شکست بخورند. 

خبر دردناک مرگ نوگزاری تسورتسومیا شوک بزرگی به دنیای ورزش وارد کرد. این کشتی‌گیر جوان و با استعداد که دستاوردهای مهمی در طول دوران ورزشش داشت در سن ۲۷ سالگی تصمیم به خودکشی گرفت و فدراسیون کشتی گرجستان هم صحت این اتفاق را تایید کرده است. 

2051990

او در طول شش ماه گذشته روزهای بسیار سختی را سپری کرد که برایش غیرقابل تحمل بود. پدر، برادر و مادر او در همین بازه زمانی کوتاه از دست رفتند و این ضربه جبران ناپذیری را به او وارد کرد. تصور کردن رنجی که او در از دست دادن عزیزانش یکی پس از دیگری تجربه کرده غیرممکن است.

تسورتسومیا در سال ۱۹۹۷ متولد شد و از همان سن کم علاقه‌اش به رشته ورزشی کشتی را نشان داد و همین باعث شد که خیلی زود وارد این رشته شود و در سال ۲۰۱۹ موفق شد مدال طلای جام جهانی را در وزن ۵۵ کیلوگرم به دست آورد. او همچنین مدال‌های برنز و نقره این مسابقات را هم در کارنامه دارد و باعث افتخار کشورش بود. 

بسیاری از مردم این تصور را دارند که ورزشکاران توان روانی بالاتری دارد و تزلزل ناپذیر هستند اما اینطور نیست و آنها در حقیقت مثل تمام انسان‌های عادی هستند. از دست دادن نزدیکان و استرس می‌تواند تاثیر جبران ناپذیری روی سلامت روان هر فردی از جمله آنها بگذارد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما