امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:11

Afrang Khabar

1403/4/16 15:11

رهبران و رؤسای جمهورکشور‌های مختلف در پیام‌های جداگانه‌ای انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان نهمین رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

تبریک رهبران جهان به رئیس جمهور منتخب ملت ایران

به گزارش افرنگ خبر /علی‌اف پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت. رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز در پیامی انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران را به وی "صمیمانه" تبریک گفت.

رئیس جمهوری آذربایجان در این پیام گفت: ما به روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده، اهمیت زیادی می‌دهیم.
علی اف در این پیام از توسعه همکاری‌های دوجانبه در دهه‌های اخیر به خصوص در حوزه‌های اقتصادی، حمل و نقل و انرژی ابراز خرسندی کرد و نوشت: امروز توافق‌های حاصل شده در زمینه توسعه آینده روابط (جمهوری) آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری و طرحهای مشترک اجرا شده در خدمت رفاه کشور‌های ما، توسعه پایدار و امنیت کل منطقه است.
وی افزود: من اطمینان دارم که با تلاش‌های مشترک ما، تقویت بیشتر روابط سنتی دوستانه و گسترش همکاری‌های متقابل سودمند بین جمهوری آذربایجان و ایران را در جهت منافع ملت‌ها و کشورهایمان تضمین خواهیم کرد.
رئیس جمهوری آذربایجان از پزشکیان دعوت کرد تا برای  تبادل نظر در مورد چشم انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه به باکو سفر کند.
در خاتمه این پیام آمده است: اینجانب بهترین آرزو‌های خود را خدمت جنابعالی اعلام داشته و آرزوی موفقیت در فعالیت‌های تحت مسئولیت آتی شما را در جهت رفاه ملت دوست و برادر ایران دارم.
 
رئیس‌جمهور عراق هم به پزشکیان تبریک گفت
 «عبد اللطیف جمال رشید» با انتشار پیامی در صفحه خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.
وی افزود: ما همچنین پیروزی مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در انتخابات را تبریک می‌گوییم و برای وی در وظایف کاری به منظور برآورده کردن خواسته‌های ملت ایران آرزوی توفیق و موفقیت می‌کنیم.
رشید ادامه داد: ما بر تمایل خود برای تقویت روابط میان عراق و ایران به گونه‌ای که در خدمت منافع ۲ کشور و ۲ ملت همسایه باشد، تاکید می‌کنیم.
 
 رئیس جمهور سوریه هم  به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پیامی پیروزی «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب ایران را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.
در پیام بشار اسد به رئیس جمهور منتخب ایران آمده است: اعتماد مردم عزیز ایران را به شما تبریک می‌گویم. همچنین برگزاری موفقیت آمیز انتخابات را به رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم. برای شما موفقیت و استواری را در انجام هر کاری که امنیت، ثبات و صلابت ایران را حفظ می‌کند، آرزو دارم.
وی افزود: کشور شما، که مانند همیشه تسخیرناپذیر است، یکی از مهم‌ترین کشور‌هایی است که ما مشتاقیم تا اطمینان حاصل کنیم که روابط با آن در اوج باقی خواهد ماند، زیرا این رابطه بر ریشه‌هایی استوار است که از طریق دهه‌ها احترام متقابل، درک مشترک و اصول محکمی که سوریه و ایران همواره به آن پایبند بوده اند، ایجاد شده است.
رئیس جمهور سوریه در پایان بیانیه خود تأکید کرد: ما با شما برای تقویت روابط راهبردی سوریه و ایران و گشودن افق‌های نویدبخش جدید برای همکاری‌های دوجانبه کار خواهیم کرد و مقاومت همچنان رویکرد مشترکی خواهد بود که برای حفظ غرور کشورمان و دفاع از منافع مردم آن دنبال می‌کنیم.
 
رئیس جمهور روسیه هم به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام تبریک خود به مسعود پزشکیان به مناسبت پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران تأکید کرد روابط بین روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است و طرفین تلاش‌ها را در خصوص موضوعات مهم هماهنگ می‌کنند.
پوتین ضمن آرزوی موفقیت برای پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ایران، درباره همکاری کشور‌ها در جهت منافع ملت‌ها و امنیت منطقه ابراز امیدواری کرد.
 
 
رهبر جریان حکمت ملی عراق به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت
رهبر جریان حکمت ملی عراق هم  ضمن تبریک به مناسبت انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که وی به حل اختلاف ها در منطقه و جهان کمک کند.
«سید عمار حکیم» در پیامی موفقیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و این تجربه دموکراتیک را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران تبریک گفت.
وی در این پیام موفقیت مسعود پزشکیان درکسب رای اعتماد مردم را تبریک گفت و خواستار تکمیل مسیر آیت الله شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری فقید ایران توسط پزشکیان شد.
حکیم ابراز امیدواری کرد که برگزاری موفق انتخابات و انتخاب پزشکیان، ایجادکننده دوره سیاسی جدیدی باشد که به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند.

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما