امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 11:52

Afrang Khabar

1403/4/14 11:52

نشست سران سازمان همکاری های شانگهای با حضور سرپرست ریاست جمهوری کشورمان و دیگر مقامات و سران کشورهای مختلف در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد .

نشست سران سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان

به گزارش افرنگ خبر /نشست سران سازمان همکاری های شانگهای با حضور سرپرست ریاست جمهوری کشورمان و دیگر مقامات و سران کشورهای مختلف در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد . 

سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران

آقای محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران در نشست سران شانگهای گفت : مفتخرم به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست سران سازمان شانگهای شرکت می کنم این دوره از نشست شانگهای برای جمهوری اسلامی ایران نخستین حضور در عضو رسمی است که در دوره رئیس جمهور شهید جناب آقای رئیسی به سرانجام رسید و اهمیت شایانی بر خوردار است در ابتدا لازم می دانم ضمن دعا برای آرامش روح همه شهدای حادثه تلخ اردیبهشت ماه از ابراز محبت و هم دلی همکاران عزیز در این رویداد صمیمانه تشکر و اعلام نمایم که اراده ما برای تعمیق پیوندهای موجود و تحکیم بنیان های منطقه گرایی راهبردی با محوریت سازمان همکاری شانگهای با عنوان مهمترین ساز و کار چند جانبه منطقه ای خدشه ناپذیر و قطعی است و در آینده با جدیت دنبال خواهد شد . 

آقای مخبر افزود : از گذشته های دور پیوند عمیق فرهنگی و دینی و دوستی ناگسست ناپذیری میان کشورهای حوزه آسیای میانه با سرزمین ایران برقرار بوده است و امروز تجلی این ارتباط کهن تمدنی و تاریخی را در روابط رو به گسترش و همکاری های عالی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آسیای میانه به روشنی قابل مشاهده است ، یکی از مهمترین موضوعاتی که می تواند در ارتقای نقش منطقه ای و بین المللی سازمان موثر واقع گردد تحکیم و مصون سازی روابط اقتصادی میان اعضای سازمان است . در این زمینه توسعه استفاده از ارزهای ملی یا ارز مشترک مبتنی بر فناوری های نوین در سازمان مورد توجه قرار گرفته و لازم است بطور جدی دنبال شود . 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما