امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:09

Afrang Khabar

به گزارش افرنگ خبر /

اسطوره اسپانیایی در میان خیل عظیم هوادارانش در فیلیپ شاتریه بدرقه شد.

رافائل نادال قهرمان چهارده دوره گرند اسلم رولان گاروس با قبول شکست برابر الکساندر زورف از صعود به دور دوم این مسابقات بازماند.

اسطوره ۳۷ ساله اسپانیایی که بعد از یک سال غیبت به قلمرویش برگشته بود به رغم آنکه در مقابل مرد چهارم تنیس جهان عملکرد خوبی ارائه داد اما در نهایت در سه ست متوالی با نتایج ۶-۳ ۷-۶ و ۶-۳ شکست را پذیرا شد تا خیلی زود مجبور به ترک مسابقات شود.

زورف آلمانی بعد از تجربه تلخ دو سال پیش و مصدومیت در مقابل نادال در مرحله نیمه‌نهایی این بار در برابر حریف پرآوازه‌اش خوش درخشید تا به یکی از تنها سه بازیکنی تبدیل شود که توانسته‌ پادشاه زمین‌های خاک رس را در قلمرویش به زیر بکشد. کاری که در دنیای ورزش از آن به عنوان مأموریت غیرممکن یاد می‌شود.

پیش از زورف، رابین سودرلینگ یک بار (۲۰۰۹) و جوکوویچ دو بار (۲۰۱۵ و ۲۰۲۱) موفق به شکست نادال در دومین گرند اسلم فصل شده بودند و زورف امروز چهارمین شکست اسطوره اسپانیایی را در پاریس رقم زد.

این به احتمال زیاد آخرین مسابقه نادال در رولان گاروس بود. او طی نزدیک به دو دهه حضور در این مسابقات با ثبت آمار خارق‌العاده ۱۱۲ پیروزی و تنها ۴ شکست و کسب چهارده عنوان قهرمانی رکورد جاودانه‌ای از خود به جا گذاشت که بهترین عملکرد ثبت شده در یک گرند اسلم در تاریخ محسوب می‌شود.

این دیدار که در ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفره و مملو از جمعیت فیلیپ شاتریه برگزار شد، اگرچه در سه ست به پایان رسید اما هیجان و جو فوق‌العاده‌ای بر آن حکم‌فرما بود و صحنه‌های زیبایی داشت.

ورزشگاه پر از تماشاگر فیلیپ شاتریه/Getty Images ©

دوست‌داران رافائل نادال که آمده بودند تا برای یک بار دیگر هم که شده نمایش اسطوره اسپانیایی را در قلمرویش تماشا کنند، با هر امتیازی که ماتادور می‌گرفت ورزشگاه را روی سر خود می‌گذاشتند و با فریادهای بلند “رافا، رافا” از او حمایت می‌کردند تا صحنه‌های حماسی و خاطره‌انگیزی به ثبت برسد.

اهمیت و جذابیت این دیدار به حدی بود که در اتفاقی نادر تنی چند از ستارگان فعلی تنیس جهان از جمله نواک جوکوویچ پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس و رقیب دیرین نادال، کارلوس آلکاراس و ایگا اشویانتک هم به ورزشگاه آمدند و به تماشای بازی نشستند.

جوکوویچ، اشویانتک و آلکاراس در حال تماشای دیدار نادال و زورف/Getty Images ©
همسر و فرزند نادال در حال تماشای بازی/Getty Images ©

به رغم شکست سه بر صفر، اسطوره ۳۷ ساله اسپانیایی در این دیدار نمایش بسیار خوبی داشت و مثل همیشه تا آخرین لحظه با تمام توان جنگید، اما تلاش او امروز برای شکست حریف پرقدرتی مثل زورف کافی نبود و جادوی فیلیپ شاتریه هم نتوانست ناجی او شود. 

ماتادور در حال برگشت دادن توپ با ضربه بکهند/Getty Images ©
فورهند زیبای رافائل نادال در دیدار مقابل زورف/Getty Images ©

نادال که با ۱۴ عنوان قهرمانی پرافتخارترین بازیکن تاریخ رولان گاروس است، بعد از شکست در دیدار امروز با بیان اینکه نمی‌داند به این گرند اسلم بر خواهد گشت یا نه اظهار داشت: «دشوار است درباره حس و انرژی امروز صحبت کنم. نمی‌دانم آیا این آخرین نمایش من اینجا در مقابل شما بود یا نه. مطمئن نیستم. اما اگر آخرین بود، باید بگویم از آن لذت بردم. تماشاگران طی چند روز اخیر در تمرینات فوق‌العاده بودند. زبانم از بیان احساسی که امروز دارم قاصر است. اینکه بتوانی عشق افراد را نسبت به خودت احساس کنی، آن‌هم در مکانی که بیش از هر جای دیگری آن را دوست داری، بسیار خاص و ویژه است.»

قهرمان ۲۲ دوره گرند اسلم در ادامه افزود: «من از بازی کردن و سفر با خانواده بسیار لذت می‌برم. بدنم از دو ماه گذشته وضعیت بهتری دارد. شاید دو ماه دیگر بگویم که دیگر کافی است. اما در حال حاضر این احساس را ندارم. امیدوارم که بتوانم برای المپیک به این زمین باز گردم. این موضوع به من انگیزه می‌‌دهد و یک شانس دیگر خواهد بود.»

نمی‌دانیم این پایان کار نادال در رولان گاروس بود یا نه، اما در هر صورت میراث جاودانه‌‌ او در اینجا همچون یک افسانه تا ابد در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

وداع پادشاه خاک با رولان گاروس و هواداران/Getty Images ©

قابی زیبا از خداحافظی نادال با هواداران/Getty Images

 

 

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما