امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 05:54

Afrang Khabar

1403/2/10 17:54

رئیس جمهور گفت: بنا بر تأکیدات رهبری فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، مراکز تربیت نیرو‌های کارآمد در آموزش و پرورش هستند و بنای دولت نیز تقویت این دو دانشگاه است.

بنای دولت؛ تقویت دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی

به گزارش افرنگ خبر /آقای رئیسی، امروز دوشنبه در آستانه روز معلم، در دیدار جمع بسیاری از فرهنگیان و در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان، معلمان و آینده‌سازان کشور، صمیمانه از تلاش همه مربیان و معلمان قدردانی کرد و روز معلم را به همه معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش تبریک گفت.

رئیس جمهور، نهاد تعلیم و تربیت را موضوعی بسیار با اهمیت توصیف کرد که باید همواره مورد توجه دولتمردان، معلمان، مربیان و خانواده‌های گرامی باشد و گفت: موضوع تعلیم و تربیت، اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس ارتقای نسل‌ها است.
 
آقای رئیسی با بیان اینکه تعلیم و تربیت، ناظر به رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، اظهار داشت: آموزش و پرورش، ناظر بر رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، بنابر این، آموزش و پرورش، نه موضوعی با اولویت، بلکه موضوع نخست کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسان‌ها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه، ممکن است.
 
رئیس جمهور در ادامه، ضمن ارج نهادن به همه تلاش‌های وزرا، معاونین، مدیران کل، مربیان و معلمان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در جهت ارتقای نهاد مدرسه، تصریح کرد: امروز ضرورت بازنگری درباره کارهای انجام شده با هدف کم کردن فاصله وضع موجود با وضع مطلوب، ضروری است و در این زمینه، سند تحول آموزش و پرورش می‌تواند در جهت اقدامات هماهنگ و منسجم میان مدرسه، خانواده و متولیان اجرای این سند، بسیار مؤثر باشد.
 
آقای رئیسی با تأکید بر اهمیت تقویت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نهاد مدرسه برای اجرای این سند، گفت: همه ما باید ضرورت نیاز به تحول را درک کنیم و بر هر اقدامی که ما را به این فرایند نزدیک‌تر می‌کند، تأکید و توجه ویژه داشته باشیم.
 
رئیس جمهور با توجه به اهمیت موضوع اجرای عدالت و اقامه قسط در جامعه، تصریح کرد: انسان عدالت‌طلب، متعهد، مسئولیت‌پذیر، حق‌خواه و دغدغه‌مند در نهاد مدرسه تربیت می‌شود و اساساً مدرسه، حلّال بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه ما است.
 
آقای رئیسی، همچنین با تأکید بر اهمیت جایگاه معلمان در انسان‌سازی، جامعه‌سازی، ارتقای اخلاق و مبانی علمی و اندیشه‌ای در جامعه، اظهار داشت: اینکه امام خمینی رحمه الله علیه، فرمودند «معلمی شغل انبیاست» سخنی قرآنی و دینی است، زیرا نخستین معلم بشریت، ذات اقدس الهی و پس از آن، انبیا و اولیای الهی بوده‌اند.
 
رئیس جمهور در ادامه، رواج قانون‌مداری، انضباط اجتماعی و اقتصادی، فرهنگ فقرزدایی، تبعیض‌ستیزی و صدق و راستی را در گرو تعلیم و تربیت در مدارس، دانست و گفت: اگر این مفاهیم به عنوان یک ارزش به دانش‌آموزان آموخته شود و احساس، اخلاق و عمل افراد در چارچوب مبانی تربیتی باشد، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از جامعه زوده خواهد شد.
 
آقای رئیسی، تعلیم و تربیت را تنها راه صیانت جامعه از سلطه‌گری و تهاجم فرهنگی در دنیای ارتباطات و اطلاعات امروز عنوان کرد و اظهار داشت: محدودیت‌سازی و ممنوعیت‌سازی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست و تنها راه، استفاده از ابزارها در مسیر تعلیم و تربیت و ارتقای فرهنگ، علم و دانش در کشور است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما