امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 10:46

Afrang Khabar

1402/11/25 22:46

رئیس مجلس در پاسخ تذکری درباره اصلاح تبصره‌ای از لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: ارز ترجیحی فقط به نهاده‌های کشاورزی، کالا‌های اساسی، دارو و مواد اولیه دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، اختصاص می‌یابد.

اختصاص ارز ترجیحی به واردات کالاهای اساسی

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس، محمدرضا میرتاج‌الدینی در نشست علنی مجلس در تذکری در خصوص ایرادات شورای نگهبان به تبصره (۴) لایحه بودجه اظهار داشت: درخصوص ارز ترجیحی اختصاص داده شده به کالا‌های اساسی در بند (الف) تبصره (۴) ایرادات شورای نگهبان با توجه به این ارز اختصاص داده شده به کالا‌های اساسی بر اساس نرخ اصلی از جهت تورم‌زایی ابهام دارد، باید این ابهامات رفع شود.

 
وی افزود: در متن به خوبی این ابهام برطرف شده و ارز ترجیحی از ۱۰ میلیارد یورو به ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ یورو کاهش داده شده، در رسانه‌ها عنوان شده ۱۵ میلیارد دلار در دستور کار این مهم قرار بگیرد.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: ما در اینجا ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ یورو عنوان کرده‌ایم، در واقع همان ۱۵ میلیارد دلار است، ابهامی که در رسانه‌ها عنوان شده با این توضیحات برطرف می‌شود. در واقع ارز کالای اساسی مورد نیاز به نوعی تأمین شده است.
 
دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس به معیشت مردم بسیار توجه دارد و بار‌ها تأکید شده دولت محترم این ارز ترجیحی را که فقط متعلق به نهاده‌های کشاورزی، کالا‌های اساسی، دارو و مواد اولیه دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی است، اختصاص دهد. اینها اولویت‌های مردم هستند و تقریباً تمام ارز بابت این مسئله اختصاص داده شده است. ان‌شاء الله ارز ترجیحی خارج از قانون بودجه صرف نشود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما