امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 03:07

Afrang Khabar

1402/10/5 3:7

شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان با هدف توسعه و رفع موانع روابط تجاری از صبح امروز در تاجیکستان آغاز به کار کرد.

آغاز شانزدهمین کمیسیون اقتصادی ایران و تاجیکستان

به گزارش افرنگ خبر /شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور از امروز و با نشست‌های کارشناسی دو کشور در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان با هدف گسترش روابط اقتصادی و رفع موانع تجارت بین دو کشور آغاز شده است. توافقات این کمیسیون از سوی علی اکبر محرابیان، وزیر نیروی کشورمان، بعنوان رئیس ایرانی کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و تاجیکستان، و دلیر جمعه، وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان، بعنوان رئیس تاجیکستانی کمیسیون امضا خواهد شد.

سرپرست دفتر قفقار، آسیای میانه و روسیه سازمان توسعه تجارت درباره تجارت کشورمان و تاجیکستان در مصاحبه اختصاصی گفت:  پیش بینی شده که صادرات کالا‌های ایرانی به مقصد تاجیکستان  تا پایان امسال نسبت به سال ۱۴۰۱،  ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته باشد و هدفگذاری شده که تا سه سال آینده این میزان به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

گوداری در ادامه بیان کرد: کشت فراسرزمینی یکی از فرصت‌های توسعه تجارت با این کشور است، تا با این کار مواد اولیه صنایع نساجی کشورمان را مرتفع کنیم.  یکی دیگر از ظرفیت‌های تاجیکستان برای توسعه تعاملات تجاری، گسترش صادرات خدمات فنی مهندسی به این کشور است.  

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما