امروز : سه شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۳ - 11:00

Afrang Khabar

1402/9/11 23:0

پایان سلطه 16 ساله مهدی جابری

قهرمان جدید سوپربایک کشور مشخص شد

به گزارش افرنگ خبر /

بعد از 16 سال قهرمانى‌هاى متوالى مهدى جابرى در رقابت‌هاى موتور‌سوارى سوپر بایک (هزار سى‌سى)، ساسان اکبری ضمن رکوردشکنى، توانست براى اولین بار برنده این کلاس شود.

مرحله چهارم رقابت‌هاى موتورسوارى سوپر بایک (هزار سى‌سى) قهرمانی کشور در پیست مجموعه ورزشى آزادى تهران به پایان رسید و براى اولین بار ساسان اکبرى موتورسوار تبریزى تیم اردبیل توانست برنده این مسابقه شود و به شانزده سال پیروزی‌های مهدى جابرى پایان دهد.
ساسان اکبرى و مهدى جابرى در رقابت‌هاى سال ١٤٠٢ به ترتیب با قرار گرفتن در رده دومى و اولی راندهاى قبلی، پا به راند سوم و چهارم گذاشتند که به فاصله دو روز، چهارشنبه و جمعه برگزار شد.
براى هر راند این رقابت‌ها تعداد دورهاى متفاوتى برنامه‌ریزى شده بود که در راند چهارم با احتساب اختصاص دو امتیاز براى نفر اول نسبت به قهرمان راندهاى اول تا سوم، ١٢٠ موتورسوار باید دوازده دور مسیر یک کیلومتر و نیم در هر دور از پیست آزادى را پشت سر می‌گذاشتند.
در راند سوم و چهارم ساسان اکبرى توانست به عنوان اولین موتورسوار به خط پایان برسد تا براى نخستین بار در تاریخ رقابت‌هاى این کلاس، سکوی اول را از چنگ مهدى جابرى درآورده و به خود اختصاص دهد.

1961403

همچنین رکورد کشورى بهترین زمان در یک دور (لپ تایم) این رقابت‌ها که با ٤٨ ثانیه به مهدى جابرى اختصاص داشت، توسط ساسان اکبرى با ثبت زمان ٤٧ ثانیه و نود صدم ثانیه جابجا شد.
رقابت‌هاى سوپر بایک قهرمانی کشور، حساس‌ترین و پرطرفدارترین کلاس مسابقات موتورسوارى ایران است که در تمام دوره‌هاى برگزار شده تا پیش از این دو مرحله، مهدى جابرى عنوان قهرمانی سال را به خود اختصاص داده بود. 
ساسان اکبرى که دوره مربیگرى سوپر بایک را در مدرسه موتورسوارى کالیفرنیا نیز گذرانده در گفت‌‌گوى اختصاصى با "ورزش سه" بعد از پیروزی و رکورد شکنى خود در راند چهارم امسال، حرف‌هاى جالبى را به زبان آورد.
قهرمانى به این شکل آن هم با طعم رکورد شکنى و پایان دادن به افسانه‌اى شانزده ساله، بى شک حس و حال عجیبى برایت دارد. 
حس خیلى خوبى براى اولین قهرمانى سالانه دارم به ویژه اینکه توانستم رکورد ملى را نیز شکسته و جابجا کنم. من و مهدى جابرى رفیق هستیم، این رفاقت با طعم رقابت جذاب‌تر است. تمام این سال‌ها با این چالش مواجه بودم و طعم این پیروزی و رکوردشکنى براى من خیلى شیرین‌تر شده است. این رقابت به پیشرفت موتورسوارى ایران کمک کرده و مى‌کند.

1961402

به نظر در موتورسوارى استعدادهاى بی‌نظیرى در سراسر کشور وجود داشته باشند حتى بین دخترها مثلا یکى مثل بهناز شفیعى یا خیلى‌هاى دیگر، چون جوان‌ها خیلى به این رشته ورزشى علاقمند هستند.
ما استعدادهاى زیادى داریم که باید کشف شوند، اگر بشود امکانات را براى جوان‌ها مهیا کرد دختران و پسران زیادى مى‌توانند رشد کنند. امثال ساسان اکبرى زیاد هستند، اگر به آنها پر و بال دهیم مى‌توانند افتخارات بین المللى زیادى کسب کنند. واقعا مى‌توان به جوان‌ها کمک کرد تا از داخل اتوبان‌ها و خیابان‌ها به پیست روى بیاورند. تحقق این موضوع بسیارى از مشکلات و معضلات یا اتفاق‌هاى ناگوار را هم کاهش مى‌دهد.
فکر می‌کنی جوانان ایرانى توانایى درخشش در سطح بین المللى را دارند؟ 
با حمایت، تمرین و برگزارى مسابقه‌هاى داخلى متعدد بى‌شک روى سکوهاى بین المللى هم می‌توانیم بایستیم. موتورسواران ایرانى از پتانسیل و توانمندى هزار در صد برخوردارند نه حتى صد در صد! وقتى یک جوان بیش از هزار کیلومتر از بندرعباس یا اهواز، مشهد، شیراز، اصفهان، اردبیل یا هرجاى دیگر این کشور پهناور به پیست آزادى تهران مى‌آید تا مسابقه دهد یعنى عشق و علاقه.
علامت سوال بزرگى در ذهنم باقى است، اینکه چرا قهرمانان و استعدادهاى موتورسوارى این کشور با هر جنسیتى، به رقابت‌هاى بین المللى و برون مرزى اعزام نمى شوند؟ فقط قول مى‌دهند و مى‌گویند باشد. انگار ما موتورسواران، ورزشکاران این مملکت نیستیم.

به عنوان سوال آخر، بزرگترین چالش موتورسوارى از نگاه تو چیست؟ 
نرفتن به رقابت‌ها و مسابقه‌هاى برون مرزى، ندادن مجوز واردات موتورسیکلت مناسب مسابقه و تجهیزات. براى یک حلقه لاستیک یا وارد کردن لوازم حرفه‌اى مسابقه خیلى مشکلات سر راه قهرمانان و علاقمندان به ورزش موتورسوارى وجود دارد. مهم‌تر اینکه ما را به آرزوها و رویاهاى دیرینه یعنى رفتن به رقابت‌هاى بین المللى نمى‌رسانند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما