امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 02:05

Afrang Khabar

1402/9/11 14:5

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ۲۰۰ کیلومتر خط جدید مترو ساخته می‌شود و ایستگاه‌های مترو دو برابر می‌شوند.

ایستگاه‌های مترو دو برابر می‌شوند

به گزارش افرنگ خبر /محسن هرمزی با اشاره به نیاز ضروری شهر پرند به مترو و پیش‌بینی انجام حدود ۱۵ هزار سفر روزانه به عنوان یکی از دلایل و عوامل اصلی تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی متروی پرند، گفت: توسعه مترو به عنوان وسیله حمل و نقل پاک، ایمن و سریع، مطالبه‌ای عمومی است و از این رو، با توجه به آثار و نتایج فعالیت مترو، برای توسعه هر چه بیشتر ناوگان ریلی تلاش می‌کنیم.

وی افزود:با راه‌اندازی متروی پرند، طول خطوط متروی تهران به ۳۰۳ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های مترو به ۱۵۵ مورد افزایش یافته است.

آقای هرمزی تصریح کرد: در دو سال و نیم گذشته، ۴۶ کیلومتر خط و ۱۵ ایستگاه به شبکه متروی تهران اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه چشم‌انداز شبکه متروی تهران، بر پایه رسیدن به ۵۰۰ کیلومتر خطوط در قالب ۳۳۰ ایستگاه مترو هدف‌گذاری شده است و علاوه بر اجرای حدود ۲۰۰ کیلومتر خط جدید، ایستگاه‌های مترو نیز باید دو برابر شوند، گفت: بر این اساس، به سمت انجام مطالعات ۴ خط جدید، اخذ مصوبات شورای عالی ترافیک کشور و آغاز عملیات اجرایی این خطوط رفته‌ایم.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو را در مهر شروع کرده‌ایم و ساخت خط ۹ مترو را هم تا پایان سال با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار آغاز می‌کنیم، افزود: برای خطوط ۸ و ۱۱ مترو هم با پیمانکار، تفاهم‌نامه امضاء شده و عملیات اجرایی آن‌ها نیز از سال آینده شروع خواهد شد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما