امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 12:08

Afrang Khabar

1402/9/3 0:8

مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد، خواب خوب با فعال کردن سیستم لنفاوی برای از بین بردن سموم، نقشی کلیدی در سلامت مغز ایفا می‌کند و در پیش گیری از بیماری آلزایمر حیاتی است.

رویکردی جدید در درمان آلزایمر

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از سای تک دیلی، تحقیقات اخیر نشان داده است که فن آوری تنظیم خواب به طور قابل توجهی پاک سازی مغزی را افزایش و رویکرد امیدوارکننده‌ای در درمان آلزایمر ارائه می‌دهد.

سیستم لنفاوی مغز در خواب فعال می‌شود و نقش مهمی در حذف سموم و دیگر مواد غیرضروری از بافت مغز دارد. به گفته دانشمندان، از آنجا که خواب یک نشانگر زیستی برای پیشرفت بیماری آلزایمر است، اختلال خواب موجب رسوب سموم در سیستم عصبی مرکزی (CNS) می‌شود و این به دلیل این است که مواد سمی در خواب بیشتر از بافت مغز دفع می‌شود.
دانشمندان براین باورند که محرومیت از خواب منجر به تجمع سموم در CNS می‌شود که در زمان طولانی می‌تواند باعث ایجاد و پیشرفت بیماری آلزایمر شود.
در این مطالعه آزمایشی، محققان نشان داده اند که فن آوری پاکسازی مغز از سموم در خواب می‌تواند به طور موثری دفع سموم را از بافت‌های مغزی موش‌های مبتلا به آلزایمر افزایش دهد. در عین حال، این درمان در خواب اثرات مهم تری نسبت به بیداری دارد. این نوع درمان در خواب مغز را به ماشین لباسشویی تبدیل و به پاک سازی بافت‌های آن از سموم و افزایش مقاومت در برابر پیشرفت بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما