امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:12

Afrang Khabar

1402/8/23 15:12

مدیر عامل بانک رفاه کارگران گفت: حدود ۷ درصد چک‌هایی که در سطح بانک اجرایی می‌شود به صورت الکترونیکی است و این روند افزایشی خواهد بود.

افزایش به کارگیری چک الکترونیک در بانک‌ها

به گزارش افرنگ خبر /چک الکترونیک به صورت رسمی از آبان ۱۴۰۱ کار خود را در نظام بانکی آغاز کرد. چک الکترونیکی نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقدشوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست و با یک امضای الکترونیکی اعتبار پیدا می‌کند.

در چک دیجیتال کاغذی از موجودیت چک حذف و با استفاده از امضای دیجیتال چک معتبر می‌شود. پس از این رونمایی بانک‌های ملت، صادرات، تجارت، پارسیان، سپه، توسعه صادرات، پاسارگاد، رسالت، آینده و کشاورزی این چک‌ها را در روند بانکی خود وارد کردند که بانک رفاه کارگران هم یکی دیگر از این بانک‌ها بود که به گفته مدیر عامل این بانک، حدود ۷ درصد چک‌هایی که در سطح بانک اجرایی می‌شود به صورت الکترونیکی است و این روند افزایشی خواهد بود.

طبق گفته معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، با توجه به اقداماتی که در این حوزه انجام شده تعداد چک‌های برگشتی به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده و از روزی ۱۰ نفر زندانی برای چک‌برگشتی به هر ۳ روز به یک نفر زندانی رسیده‌ایم. همچنین آقای محرمیان در روز‌های گذشته اعلام کرده بود: طبق برنامه هفتم قرار بر این است که در سال سوم برنامه تمام چک‌های کاغذی از سطح کشور حذف شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما