امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 04:51

Afrang Khabar

1402/8/16 16:51

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد: در ادامه صدور مجوز‌های تاخیر خورده بر اساس قانون ۲۲ دسته مجوز به صورت خودکار از درگاه ملی مجوز‌ها صادر شد.

صدور مجوز‌های معطل مانده از درگاه ملی مجوز‌ها

به گزارش افرنگ خبر / آقای سیاح رئیس مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد در گفتگو با بخش خبری ۱۱ و ۳۰ دقیقه شبکه خبر به موضوع صدور خودکار ۲۲ دسته مجوز تاخیر خورده  از درگاه ملی مجوزها  طبق قانون پرداخت . متن این گفتگو به این شرح است .

­مجری: بر اساس گفته های شما ، ۲۲ دسته مجوز تاخیر خورده طبق قانون به صورت خودکار از درگاه ملی مجوز‌ها صادر می‌شود. این مجوز‌ها مربوط به چه دستگاه‌هایی است و میزان تاخیر آن‌ها به چه صورت بوده؟

آقای سیاح : از ۲۲ مجوزی که از دیروز به طور خودکار با تاخیر صادر شد، ۱۷ موردش مربوط به صنایع دستی ،۵ مورد مربوط به حوزه گردشگری است یعنی عمدتا موافقت نامه‌های بخش صنایع دستی و کارگاه صنایع دستی همه شان و موافقت نامه بومگردی، گردشگری و مهمان پذیر و این جور چیزهاست.

مجری: در صورت بوجود آمدن مشکل برای دارندگان این مجوز‌ها چه اقداماتی صورت خواهد گرفت.

آقای سیاح: مثلا چه مشکلی پیش بیاد؟

مجری: برای صدور مجوزها؟

آقای سیاح: مشکلی پیش نمی‌آید دیروز حدود ۱۰۰۰ نفر به محض این که باز شد پشت خط معطل بودند ودرخواستشان نه رد شده بود توسط دستگاه‌های صادرکننده و نه صادر شده بود این‌ها تاخیرخورده بود حدود هزار و خرده‌ای در انتظار بودند چندین ماه به محض این که باز کردیم برای همه شان صادر شد و این‌ها شناسه یکتا گرفتند شناسه یکتا مجوز قانونی است و همه مجوز‌ها تا آخر سال باید شناسه یکتا داشته و مورد تایید همه دستگاه‌های اجرایی باشند  آن‌هایی که شناسه یکتا ندارند و کاغذی هستند از سال ۱۴۰۳ دچار مشکل خواهند شد. اگر در چارچوب قانون کار و عمل کنند کسی برایشان مزاحمت ایجاد نخواهد کرد.

مجری: آخرین عملکرد دستگاه‌ها در صدور مجوز‌ها به چه صورت است؟ چه دستگاهی بهترین و چه دستگاه‌هایی بدترین عملکرد را داشتند؟

آقای سیاح: عملکرد از زوایای مختلف بررسی می‌شود چیزی که مشهود است و دوهفته‌ای یکبار منتشر می‌کنیم یعنی تاخیر دستگاه‌ها در رسیدگی است در تاخیر دستگاه‌ها در رسیدگی بهترین جا وزارت نیروست که تاخیر ندارد یکی دو تا دستگاه هم زیر یک درصد یا زیر پنج درصد است و لیستش را را داریم می‌دهیم و امروز منتشر می‌کنیم. بعضی تاخیر‌های بالایی دارند چندین ماه مردم را معطل گذاشتند بدترین مجوز‌هایی که تاخیر دارند مجوز‌های زمین پایه اند آن‌ها که تغییر کاربری و واگذاری زمین در فرآیند صدور مجوزشان از ابتدای امسال دچار مشکل بودند و از درگاه ملی صادر نشدند و باعث شرمندگی ما.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما