امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 05:56

Afrang Khabar

1402/7/18 17:56

چهار ایستگاه جدید در خطوط ۶ و ۷ مترو به بهره برداری رسید و حفاری مکانیزه تونل خط ۱۰ متروی تهران با حضور رئیس جمهور و مسئولان شهری آغاز شد.

افتتاح چهار ایستگاه مترو با حضور رئیس جمهور

به گزارش افرنگ خبر /رئیس جمهور صبح امروز سه‌شنبه با حضور در ایستگاه شهید آرمان علی‌وردی در منطقه کوهسار، ضمن افتتاح رسمی این ایستگاه در خط ۶ مترو تهران، با قطار به ایستگاه شهران رفت و این ایستگاه را نیز به شکل رسمی افتتاح کرد.

مراسم افتتاح ایستگاه شهید علی‌وردی با حضور خانواده وی برگزار شد و رئیس جمهور پیشنهاد کرد تابلویی از زندگی‌نامه این شهید والامقام در ورودی ایستگاه نصب شود.

همزمان با این مراسم ایستگاه‌های شهر زیبا در خط ۶ و میدان کتاب در خط ۷ متروی تهران نیز به بهره‌برداری رسید.

شبکه متروی تهران اکنون با ۲۷۴ کیلومتر مسیر و ۱۵۰ ایستگاه به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند که با احتساب ۴ ایستگاه جدید و افزایش ۹ کیلومتر خط جدید مترو، طول خطوط مترو به ۲۸۳ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های مترو به ۱۵۴ ایستگاه رسید. با افتتاح این ایستگاه‌ها، ساکنان محلات پرجمعیت شهر زیبا، شهران و کوهسار در غرب تهران و میدان کتاب در سعادت‌آباد از خدمات مترو بهره‌مند شدند.

در مراسم امروز همچنین عملیات حفاری مکانیزه تونل خط ۱۰ متروی تهران از کارگاه دریاچه شهدای خلیج فارس نیز آغاز شد که این خط به سمت شرق پایتخت ادامه می‌یابد.

طول این خط ۴۵ کیلومتر و دارای ۳۳ ایستگاه است که جابجایی مسافران در مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۲۲ را پوشش خواهد داد.

احداث خط ۱۰ مترو، علاوه بر توسعه مترو باعث کاهش ازدحام مسافران در خطوط هفت‌گانه فعلی مترو خواهد شد و به عنوان نمونه، بخشی از مسافران شهر کرج به جای پیاده شدن در ایستگاه‌های صادقیه یا ارم سبز، می‌توانند در ایستگاه کوهسار پیاده شده است و با ورود به خط ۶ مترو در دیگر خطوط مترو ادامه مسیر دهند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما