امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:14

Afrang Khabar

1402/7/13 17:14

رئیس مجلس گفت: توسعه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی و سیاسی در بستری با امنیت پایدار و همراه با صلح، می‌تواند مراودات را بین دو کشور ایران و امارات گسترش دهد.

ایران مصمم به توسعه روابط راهبردی با همسایگان است

به گزارش افرنگ خبر /محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به امارات عربی متحده گفت: این سفر به دعوت رسمی رئیس مجلس ملی فدرال امارات عربی متحده است. این سفر با هدف مرادوات و روابط اقتصادی و سیاسی و ارتقای روابط مجالس بین دو کشور اسلامی و همسایه در منطقه حساس و اقتصادی و ویژه خلیح فارس انجام می‌شود.

وی افزود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط راهبردی در همه ابعاد با کشور‌های همسایه است و در این تصمیم ما مصمم و معتقدیم که توسعه روابط اقتصادی و سیاسی در یک بستر امنیت پایدار و صلح می‌تواند این مراودات را توسعه بدهد.


رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: منطقه خلیج فارس از یک ویژگی راهبردی برخوردار است که فرصت‌های بزرگ اقتصادی و سیاسی و توسعه‌ای به همراه دارد.


همکاری و تعامل مفید برای برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس آن هم یک امنیت بومی و توسعه اقتصادی همه جانبه از ضروریات این منطقه است.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد راهبرد‌ها به طور جدی در این مسیر گام برداشته و گام‌های بلند دیگری برداشته خواهد شد.

وی افزود: این سفر فرصت بسیار مغتنمی برای بررسی توافقات گذشته و ارزیابی میزان پیشرفت امور و مهم‌تر از آن فرصتی برای توافقات پیش رو است و امیدواریم میزان تحقق توافقات بتواند نقطه عطفی در روابط دوجانبه میان ایران و امارات باشد که آثار آن را در روابط منطقه‌ای و بین المللی شاهد باشیم

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما