امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 05:55

Afrang Khabar

1402/7/3 17:55

با واحد‌های آلاینده هوای تهران در قالب گشت‌های شبانه‌روزی در فصل سرما برخورد می شود.

برخورد با واحد‌های آلاینده هوای تهران

به گزارش افرنگ خبر /مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در نشست شورای اداری حفاظت محیط زیست استان تهران مقرر شد گشت‌های شبانه‌روزی بر عملکرد واحد‌های آلاینده هوای تهران در فصل سرما نظارت و با واحد‌های آلاینده برخورد کنند.

علیرضا مزینانی افزود: در زمینه اجرای هرچه بهتر و موثرتر پایش و کنترل منابع آلاینده هوا در فصل زمستان مقرر شد اداره‌های حفاظت محیط زیست شهرستانی کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مقابله با آلودگی هوا با محوریت فرمانداری‌ها و اعضای مرتبط با شرایط مواقع اضطرار در سطح شهرستان تشکیل دهند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه پیگیری و تشکیل به موقع کارگروه معاینه فنی خودرو‌های سبک و سنگین در شهرستان‌ها از دیگر مصوبات این نشست بود، افزود: بر این اساس، مصوبات این کارگروه با نظارت‌های ویژه و بیشتر، صحت‌سنجی و با واحد‌های متخلف برابر ماده ۶ قانون هوای پاک برخورد قانونی خواهد شد.

علیرضا مزینانی با تاکید بر اینکه درمکاتبه با دادستان‌ها و رؤسای حوزه قضایی در تهران و شهرستان‌های استان، دستورات ویژه برای این ایام به منظور برخورد با واحد‌های متخلف دریافت خواهد شد، گفت: توجه بیشتر به گزارش‌دهی و ثبت این گزارش‌ها در سامانه جامع محیط زیست بخصوص در ایام آلودگی هوا از دیگر مصوبات نشست شورای اداری بود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: اداره‌های محیط زیست شهرستانی مکلف شدند درباره دوشنبه‌های صنعتی و در بحث مشکلات محیط زیستی صنایع و واحد‌های خدماتی، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند و درباره همه موضوعات حوزه محیط زیست، اعم از محیط زیست شهری، صنعت و مسائل مرتبط با جرائم، آمادگی بیان مسئله و راهکار‌های پیشنهادی حل موضوعات و یا دلایل قانونی مخالفت را داشته باشند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما