امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:18

Afrang Khabar

1402/6/19 15:18

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس گفت: همه کشور‌های عضو اتحادیه اروپایی بر لزوم باز بودن مسیر گفتگو و تعامل با جمهوری اسلامی ایران تاکید و از آن حمایت می‌کنند.

حمایت کامل اتحادیه اروپا از بازبودن مسیر تعامل با ایران

به گزارش افرنگ خبر /نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس گفت: همه کشور‌های عضو اتحادیه اروپایی بر لزوم باز بودن مسیر گفتگو و تعامل با جمهوری اسلامی ایران تاکید و از آن حمایت می‌کنند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، آقای دی مایو در دیدار با آقای علی باقری با برشمردن ابعاد وظایف و ماموریتش به عنوان نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس تاکید کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی، مهم و اثربخش است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه هم در این دیدار با تاکید بر زمینه‌های گسترده همکاری میان ایران و اتحادیه اروپایی گفت: تنوع راهبردی در سیاست خارجی دولت سیزدهم به تحرکات دیپلماتیک ایران، نشاط، چالاکی و بالندگی متمایزی داده است.
آقای باقری افزود: از این رو، ظرفیت‌های ایجابی ایران، فرصت‌های بی‌بدیلی را برای تعامل و همکاری، پیش روی بازیگران منطقه‌ای و جهانی قرار داده است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به نقش اتحادیه اروپا در بسیج و تجمیع ظرفیت‌های مجموعه اروپایی اظهار داشت: ایران در عمل نشان داده است که عزم، اراده و توانایی لازم را برای تعامل دوجانبه دارد و از هرگونه ابتکار طرف اروپایی برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما