امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 06:57

Afrang Khabar

1402/6/14 18:57

نشست خبری داورزنی رئیس فدراسیون والیبال برگزار شد

آقایان ورزش را فقط در فوتبال می بینند

به گزارش افرنگ خبر /

رییس فدراسیون والیبال می‌گوید تیم ملی خود را آماده کرده است که به سومین مدال طلای بازی های آسیایی دست یابد.

محمدرضا داورزنی در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: از همه افرادی که طی سالهای اخیر در کنار والیبال ایران بودند تشکر می‌کنم. در ۲۰ سال گذشته در بازی های آسیایی بوسان نایب قهرمان شدیم، در سال ۲۰۰۶ در دوحه به مقام ششم رسیدیم و در سال ۲۰۱۰ در فینال به ژاپن باختیم و نایب قهرمان شدیم. در ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ در بازی های آسیایی و قهرمانی آسیا مدال طلا کسب کردیم و البته در بعضی مسابقات با تیم دوم شرکت می کردیم.

وی افزود: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در بازی های آسیایی هانگژو به سومین مدال طلا دست یابیم. دو بار قهرمان جوانان و دو بار قهرمانان نوجوانان جهان شده‌ایم و در رده های پایه حرف اول را در دنیا می‌زنیم.

رییس فدراسیون والیبال افزود: ژاپنی‌ها طی ۵ سال گذشته با برنامه‌ریزی مناسب توانسته‌اند جزو قدرت‌های برتر دنیا شوند و این اتفاق خوبی برای والیبال آسیا است چرا که از والیبال روز دنیا عقب مانده بودیم. تیم ملی ایران جزو ۱۰ تیم برتر دنیا و تیم ملی ژاپن جزو ۵ تیم برتر دنیا است و رقابت تنگاتنگ باعث رشد می شود. امیدوار هستیم رقیب سرسختی برای ژاپنی‌ها باشیم و بتوانیم مجددا به صدر آسیا برسیم.

داورزنی ادامه داد: حضور قدرتمند در مسابقات هانگژو برنامه اصلی فدراسیون والیبال است هر چند که این مسابقات در رنکینگ تیم ملی تاثیری ندارد اما از نظر حیثیتی و جایگاه ایران در آسیا برای تیم ملی مهم است تا همراه کاروان موفق باشیم و بتوانیم در رنکینگ کاروان تاثیرگذار باشیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از مسابقات جام ملت ها در میزبانی خود به مقام نایب قهرمانی رسیدیم، عنوان کرد: با توجه به عملکرد تیم ملی والیبال طی سال های گذشته کسب مقام نایب قهرمانی مردم را راضی نکرد و این یک چالش بسیار خوب برای تیم ملی است و نشان می دهد سطح توقعات از والیبال ایران بالا است.

رییس فدراسیون والیبال با بیان اینکه برخی می گویند چرا در والیبال وعده می‌دهی و آرمان گرا هستی، گفت: برخی خرده می گیرند و می گویند چرا برای تیم ملی آرمان گرا هستید و به طور مثال وعده چهارمی در المپیک را می دهید. اما باید بگویم قطعا این نگاه باعث رشد والیبال ایران خواهد شد.

والیبال ایران می‌تواند در جمع ۴ تیم برتر جهان باشد

رییس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه زمانی که به والیبال آمدم ۲۷ جهان و ششم آسیا بودیم، اظهار کرد: این باور را دارم که ایران می‌تواند در زمره چهار تیم برتر جهان باشد. تیم‌هایی که هم اکنون بالاتر از ایران قرار دارند شرایطی دارند که در جدول جابجا می شوند و همانطور که ژاپنی‌ها توانستند در جمع پنج تیم قرار گیرند ما نیز می‌توانیم در جمع چهار تیم قرار گیریم.

داورزنی ادامه داد: می‌توانیم مدعی شویم نتایج ۱۵ سال در والیبال ایران طی ۱۰۰ سال اخیر رخ نداده است و این ظرفیت و استعداد را کشور والیبال ما دارد و می‌تواند در بهترین جایگاه قرار گیرد. روزی که شروع کردیم دلار ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان بود و الان با دلار ۵۰ هزار تومانی برنامه‌ریزی می‌کنیم و هزینه‌ها ۲۰ تا ۳۰ برابر شده است.

هر کاری برای فوتبال می‌کنند اما برای والیبال اینطور نیست

وی بیان کرد: ورزش کشور را فقط در فوتبال می‌بینند و هر کار برای فوتبال انجام می‌دهند اما در مورد والیبال چنین شرایطی نیست. هر چند کمک‌هایی از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به والیبال شده است.

رییس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه در حال برنامه ریزی برای حضور موفق در المپیک هستیم، گفت: نمی‌خواهیم از آرمان‌های خود که حضور در جمع بهترین تیم‌های دنیا است کوتاه بیاییم. ژاپن حریف اصلی ما است اما چین و کره هم در حال برنامه‌ریزی هستند و در آینده می‌توانند ما را به چالش بکشند اما باید هدف ما این باشد که ایتالیا، لهستان و آمریکا را ببریم و بارها توانسته‌ایم این تیم‌ها را شکست دهیم.

داورزنی با بیان اینکه به قول فرهاد قائمی زمانی که تیم می‌برد همه چیز خوب است، هوا خوب است، غذا خوب است و...خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم فضا تغییر کند و در برهه زمانی کنونی، فضای عمومی کشور بار سنگین را به لحاظ نتایج قهرمانی آسیا از دوش والیبال بردارد، اظهار کرد: آرامش باعث می‌شود تیم ملی نتیجه بگیرد و این مسئله بسیار مهم است.

وی ادامه داد: بازیکنان ما از شدت خستگی و ناراحتی باخت مقابل ژاپن، شرایط خاصی را داشتند و برای تجدید روحیه برای قرار گرفتن در شرایط نرمال نیازمند آرامش هستیم، توقع معجزه از بازیکنان نداریم و صرفا نیازمند دوپینگ روحی بازیکنان هستیم.

رییس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه شارژ مالی و روحی بازیکنان را را از قبل پیش بینی کرده‌ایم، اعلام کرد: هزینه بلیت به برزیل و هانگژو معادل ۱۱ میلیارد تومان می‌شود و چالش‌های مالی نکته‌ای است که باید به آن توجه کنیم. با پرواز مناسب به هانگژو و برزیل می‌رویم. یک بازی سنگین و دو بازی نیمه سنگین داریم و سایر بازی‌های آسیایی به گونه‌ای است که می‌تواند تیم را برای مسابقات برزیل آماده کند.

داورزنی در مورد انتخابات فدراسیون والیبال، بیان کرد: بعد از بازی‌های آسیایی در مورد انتخابات صحبت می‌کنم. هدف اصلی تیم ملی والیبال کسب سهیمه المپیک و پس از آن صعود در المپیک است. هم اکنون در المپیک هستیم و برای اینکه بتوانیم در جایگاه دهم و نهم دنیا قرار بگیریم باید بجنگیم. هلند، کوبا و ترکیه پایین‌تر از ما قرار دارند و باید برای حفظ جایگاه خود مبارزه کنیم.

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما