امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 07:12

Afrang Khabar

1402/6/6 19:12

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره افزایش ذرات آلاینده هوا در استان تهران هشدار داد و گفت: شهروندان از عصر امروز از حضور در ارتفاعات بپرهیزند.

هشدار مدیریت بحران به دنبال افزایش ذرات آلاینده هوا در پایتخت

به گزارش افرنگ خبر /مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت:به شهروندان استان تهران توصیه می‌شود از عصر امروز تا پنجشنبه نهم شهریور به ویژه در ساعات عصر و شب نکات ایمنی مربوط به­ وزش باد را رعایت کنند و از حضور در ارتفاعات و زیر درختان فرسوده و تابلو‌های تبلیغاتی بپرهیزند.

حامد یزدی مهر درباره ­خیزش و انتقال و گسترش گرد و غبار نیز هشدار داد و افزود:سازمان­­ هواشناسی برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم شهریور وزش باد خیلی شدید با احتمال رخداد تندباد موقتی پیش بینی کرده ­­که به موازات آن افزایش و انباشت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

آقای یزدی مهر با اشاره به اینکه ذرات معلق هوا از سه طریق تنفس، جذب پوستی و تغذیه، بدن انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: از شهروندان می‌خواهیم برای کاهش مواجهه و اثرات خطرناک ایجاد شده توسط ذرات حتی المقدور از حضور در فضای باز خودداری کنند و در صورت امکان در‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه داشته و ­با تغذیه مناسب تا حدودی این اثرات را بر بدن کاهش دهند.

وی در ادامه بر ضرورت استفاده از ماسک در شرایط بروز آلودگی هوا و گرد و غبار فراوان تاکید کرد و افزود: اولین توصیه بهداشتی در زمان آلودگی هوا ماندن در فضای بسته است، اما اگر به سبب کار و شغل مجبور هستید مدت زیاد در محیط بیرون بمانید از ماسک‌های تنفسی مناسب استفاده کنید.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما