امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 11:00

Afrang Khabar

1402/6/2 23:0

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی طرح‌های مسکن گفت: صد هزار طرح مسکن ملی در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح صد هزار طرح مسکن ملی در هفته دولت

به گزارش افرنگ خبر /آقای بذرپاش ، وزیر راه و شهرسازی در ارتباط زنده با خبر ۱۴ با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی طرحهای مسکن گفت: صد هزار طرح مسکن ملی در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

سوال: بفرمایید که دقیقاً چه تعداد واحد مسکونی امروز تحویل متقاضیان شد و در حال حاضر چه تعداد واحد در سطح استان زنجان در حال ساخت است؟

بذرپاش: بله امروز بازدیدی از پروژه های طرح بزرگ مسکن در زنجان داشتیم . الحمدلله استان زنجان یکی از استان های پیشرو در بحث مسکن است و هم در تأمین زمین ، خدا را شکر تأمین زمین قابل قبولی اتفاق افتاده و هم در پیشرفت پروژه ها اگر بخواهم به طور متوسط عرض کنم، پروژه های نهضت ملی مسکن ۵۰ درصد پیشرفت دارد و حتی در برخی از نقاط بیش از ۵۰ درصد اما سرجمع پروژه ها با پیشرفت ۵۰ درصدی مواجه است که ان شاءالله تا پایان سال بخش زیادی از این پروژه ها به بهره برداری می رسد و مابقی هم به سال آینده ، سال ۱۴۰۳  ان شاءالله تقدیم مردم شریف استان خواهد شد.

امروز هم حدود ۳ هزار و ۷۳۸ واحد مسکن تقدیم مردم شریف استان شد. در بخش های مختلف هم در موضوع نهصت ملی و واگذاری زمین های ۹۹ ساله و ساخت مجتمع های ساختمانی، هم در حوزه مسکن های روستایی و هم در حوزه بافت فرسوده و در بازآفرینی که یکی از مهمترین پروژه های ما است، مجموع اینها بیش از ۳ هزار و ۷۳۸ پروژه بود که امروز تقدیم مردم عزیز استان شد. این افتتاح در راستای افتتاح اعلام شده یکصد هزار پروژه مسکن در هفته دولت و تقدیم آن به مردم عزیز کشورمان است که این روزها در همه استان ها هم برنامه های افتتاح است. البته مصادف شدن این برنامه های هفته دولت با ایام اربعین حسینی و راهپیمایی مردم عزیزمان بخشی از خبرها پوشش داده نمی شود، ان شاءالله در چند روز آینده با حضور ریاست محترم جمهور در همه استان ها بهره برداری انجام خواهد شد، هر کدام هم که بنده و همکارانمان فرصت داشته باشند در استان ها این اتفاق خواهد افتاد.

یکی از رویکردهای جدید ما در دولت که بارها به آن اشاره کردیم ، واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است که ان شاءالله مرحله دومش در ایام ماه ربیع ،بعد از ماه صفر آغاز خواهد شد و به طور گسترده در همه استان ها به مردم عزیزی که شرط لازم را داشته باشند،تقدیم می شود.

یکی از محورهای ما واگذاری زمین در شهرها بود و ساخت مسکن تک طبقه که این سیاست ما هر جایی که زمین جواب بدهد ادامه خواهد داشت و روی این مصر هستیم و خبرهای خوبی در روزهای آتی خواهید شنید.

یک نکته دیگر و موضوع جدیدی که این روزها در بنیادمسکن انقلاب اسلامی دارد اتفاق می افتد ، واگذاری زمین در روستاهاست و این یکی از سیاست های قطعی ما در وزارت راه و بنیاد مسکن است که با همکاری بنیادمسکن ، ان شاءالله واگذاری زمین هم به صورت ۹۹ ساله به هموطنان عزیزمان که در روستاها ساکن هستند یا کسانی که تمایل دارند در روستاها ساکن شوند، ان شاءالله آغاز خواهد شد.

امروز هم در خدمت تمامی مدیران استان و عزیزان مان در استان هستیم و همین الان من از شورای مسکن استان زنجان خدمت شما دارم صحبت می کنم، موضوعات مسکن استان دارد مورد به مورد در بخش زمین، در حوزه زیربنایی و خدمت روبنایی، در واگذاری زمین دارد بحث می شود و ان شاءالله تصمیمات خوبی را بتوانیم به نفع مردم استان بگیریم.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما