امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 07:05

Afrang Khabar

1402/5/9 19:5

سخنگوی وزارت امور خارجه، امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران گفت، ایران مذاکرات رفع تحریم‌ها را مبتنی بر مصالح ملی و به منظور احقاق حقوق ایران دنبال می‌کند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها مبتنی بر مصالح ملی دنبال می‌شود

به گزارش افرنگ خبر /ناصرکنعانی سخنگوی وزارت امور‌خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما درباره فایل صوتی لو رفته از رابرت مالی و اعتراف این مقام آمریکایی به اینکه دولت آمریکا بازگشت به برجام را برای تشدید تحریم‌های ایران می‌خواسته تصریح کرد، خطوط قرمز ایران منافع ملی است و ما آماده پیگیری گفتگو‌ها و جمع بندی آن هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: نگاه ما به دولت آمریکا واضح است، ما هیچگاه مبتنی بر اعتماد با آمریکا گفتگو نمی‌کنیم و برجام هم محصول اعتماد ما به آمریکا نبود.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ادامه مذاکرات لغو تحریم‌ها هم مبتنی بر اعتماد ایران به آمریکا نیست، قرار بود که برجام امضا شود و نتیجه پایبندی آمریکا به برجام می‌توانست مبنای اعتماد نسبی باشد، ولی آمریکا همین اعتماد نسبی را هم برای ایران ایجاد نکرد.
کنعانی افزود: ما برای رفع تحریم‌های ظالمانه و بازگشت مسؤولانه همه طرف‌ها از جمله آمریکا به برجام تلاش می‌کنیم، ایران مبتنی بر منافع ملی خود و مفاد مصرح در برجام گفتگو می‌کند و مسیر دیپلماسی را دنبال می‌کند. هر زمان طرف مقابل آماده باشد و ما از پایبندی طرف مقابل اطمینان حاصل کنیم، برجام قابل تداوم است و ما به عنوان تنها طرفی که مسؤولانه رفتار کرد، آمادگی داریم تا برای تامین منافع ملی کشور مذاکرات را ادامه دهیم.

 

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما