امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 12:13

Afrang Khabar

1402/5/2 0:13

وعده ها الکی بود / اعزام به بازیهای آسیایی لغو شد

پایان رویا پردازی دختران هندبال و والیبال ایران

به گزارش افرنگ خبر /

اعزام رشته‌های والیبال و هندبال زنان به بازی‌های آسیایی هانگژو لغو شد تا ملی‌پوشان ایران در این رشته که خود را برای حضور در چین آماده می‌کردند، مأیوس شوند و مجبور باشند به جای حضور در اردو، به خانه‌های خود برگردند.

بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین که به‌دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده بود، قرار است حدود دو ماه دیگر در تاریخ ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳، یعنی مهرماه امسال برگزار شود. با تصمیم ستاد عالی بازی‌های آسیایی، تشخیص داده شد رشته‌های والیبال و هندبال بهتر است به هانگژو اعزام نشوند.

این تصمیم عجیب در شرایطی گرفته شده که یکی از شعارهای همیشگی "حمایت از ورزش زنان" بوده، اما در عمل اتفاقاتی کاملا خلاف حرف‌ها و وعده‌های حمایتی رخ می‌دهد. اینکه ملاک اعزام فقط احتمال مدال‌آوری باشد بدیهی است که این رشته‌ها در ورزش زنان هیچ‌گاه فرصت حضور در میدان‌های بزرگتر را پیدا نمی‌کنند، چرا که برای رسیدن به مرحله مدال‌آوری، به هدف‌گذاری بلندمدت و میدان‌دیده شدن ملی‌پوشان ایران نیاز است.

1901340

یکی از ورزش‌های پرافتخار ایران در دهه اخیر، والیبال مردان بوده که توانسته خاطرات و موفقیت‌های شیرینی را که پیش از این برای علاقه‌مندان به این رشته مثل رؤیا بود را به حقیقت گره بزند. بدون شک اگر زمانی که والیبال مردان ایران حتی در گرفتن یک ست از تیم‌های آسیایی با مشکل مواجه بود، با دید حال حاضر والیبال زنان به آنها نگاه می‌شد، ورزش ایران هیچ‌گاه چنین دستاوردهایی را کسب نمی‌کرد.

بازی‌های آسیایی هانگژو برای زنان ملی‌پوش ایران می‌توانست در حکم بازی‌های تدارکاتی و آماده‌سازی مناسبی باشد و جایی بود که شکست واقعا چیزی از ارزش‌های آنها کم نمی‌کرد. ملی‌پوشان والیبال و هندبال ایران همچنین می‌توانستند برای کسب رتبه‌های بهتر رؤیاپردازی کنند و ارزیابی دقیقی از فاصله ما با دیگر تیم‌های آسیایی صورت می‌گرفت، اما به شکل عجیبی این فرصت از ورزشکاران زن ایران گرفته شد.

والیبال زنان ایران پنجاه سال است که رنگ بازی‌های آسیایی را ندیده و در نهایت باید دید چه تدبیری برای پیشرفت ورزش زنان ایران اندیشیده خواهد شد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما