امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:03

Afrang Khabar

1402/3/6 21:3

وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: رفع موانع تولید و توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته از منظر اقتصادی رویکرد اصلی دولت سیزدهم است.

دولت توجه ویژه ای به مناطق کمتر توسعه یافته دارد

به گزارش افرنگ خبر /وزیرامور  اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه شورای اداری و هماهنگی فعالان اقتصادی و اصناف بوکان گفت: این سفر و دیدار با هدف رفع موانع و گره گشایی چالش های اقتصادی فعالان و کارافرینان در این شهرستان برگزار شد.

 خاندوزی گفت: این شهرستان با توجه به کمتر توسعه یافتگی نیازمند توجه ویژه اقتصادی دارد و این یکی از سیاستهای دولت سیزدهم در توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است.

وی افزود : در این جلسه مقرر شد برای رفع مشکل اقتصادی فعالان اقتصادی در زمینه سیاستهای اعتباری و بانکی  و تسهیلات خرد خانوارها  ، تسهیلات ازدواج و تسهیلات مسکن بانکهای مهر ایران و بانک مسکن و کشاورزی نسبت به پرداخت آن ظرف یک ماه آینده  سریعا اقدام کنند.

وی همچنین دستور تسریع در خصوص راه اندازی گمرک ، مساله تسهیل در اخذ مجوزهای کسب و کار، تقسیط مالیات‌ها و واگذاری تسهیلات خرد در راستای شتاب بخشی به حل مشکلات اقتصادی این شهرستان را داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم در ادامه با اشاره به پیشنهاد تشکیل اتاق بازرگانی مشترک بوکان با کردستان عراق گفت: بی تردید این مهم می توانند سبب اشتغال آفرینی و جذب سرمایه شود که وزارت اقتصادی و دارای از آن حمایت کامل خواهد کرد. 

حبیب زاده نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: با همت و تلاش فعالین و نخبه گان اقتصادی و کارافرین در این شهرستان صنایع خورد بوکان در سطح کشور زبانزد خاص و عام است ولی متاسفانه پاره ای از مشکلات باعث رکود و کاهش شتاب این شهرستان و پتانسیل های این حوزه است

وی با اشاره به پتانسیل های این شهرستان در حوزه تولید صنعت و معدن گفت : واحدهای صنعتی بوکان نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش و حمایت ویژه دولت هستند و می طلبد و انتظار می رود دولت سیزدهم نگاه ویژه ای را برای جبران کمبودها وعقب ماندگی های منطقه داشته باشد.

امام جمعه بوکان نیز در این جلسه گفت: این شهرستان دارای مردمی انقلابی خدوم تحصیل کرده اما  بشدت در فشار اقتصادی هستند .

ماموستا احمدی گفت: مسله بیکاری نبود واحد‌های تولیدی در خور شأن و بحث جوانی جمعیت سخت گیری در پرداخت وام ازدواج و لزوم تسهیل سازی در پرداخت این وام ها نگاه مضاعف دولت را می طلبد.

سرپرست فرمانداری بوکان نیز در این جلسه گفت: برنامه های دولت در سال‌های گذشته از رشد جمعیت و جلوگیری از رشد توسعه نامتوازن شهرستان بوکان به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان عقب افتاده است و برای جبران این مهم نیاز به برنامه های ویژه ای از سوی دولت است .

صنعتی گفت: بوکان در حوزه های مختلف همچون صنعت، شهرک های صنعتی، کشاوزی و مالیات دچار چالش های بسیار جدی است که امیدواریم دولت در این حوزه ها وردی جدی داشته باشد.

معاون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی هم گفت: در سفر رییس جمهور به استان ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که تاکنون ۱۲ درصد آن پرداخت شده است.

کرمی افزود:تاکنون۹۶ درصد وام‌های ازدواج و ۵۶ درصد تسهیلات فرزندآوری در آذربایجان غربی پرداخت شده است.

معاون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: برای رفع مشکلات حوزه های مختلف در آذربایجان غربی در قالب سفرهای استانی استاندار و معاونین به شهرهای مختلف مشکل هر منطقه رصد و بررسی می‌شود که خوشبختانه فعالیت ها و اقدامات خوبی در زمینه احیا و فعالیت مجدد واحدهای راکد صورت گرفته است.

در ادامه این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی بوکان مشکلات خود را بیان کردند که وزیر قول مساعد و پیگیری داد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما