امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:32

Afrang Khabar

1402/1/30 21:32

وزیر صنعت, معدن و تجارت گفت: لایحه دو فوریتی واردات خودرو امروز در هیئت دولت مصوب شد و درنخستین جلسه مجلس اعلام وصول می‌شود.

تصویب لایحه دو فوریتی واردات خودرو در هیئت دولت

به گزارش افرنگ خبر /آقای سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بازار خودرو دچار آشفتگی‌های ناشی از تقاضای مازاد و بیش از عرضه است.

وی افزود: خوشبختانه عرضه و تولید در سال گذشته و همین طور امسال روند بسیار خوبی داشته، اما متاسفانه خودرو نقشی سرمایه‌ای برایش ایجاد شده و افراد می‌خواهند به نوعی با خرید خودرو اموالشان را از تورم حفاظت کنند و ضمن این کسری تقاضا یک تقاضای کاذب به آن اضافه شده که تقاضای سوداگران است بنابراین یک تنش و آشفتگی را در بازار خودرو ایجاد کرده است.
 
 به گفته فاطمی امین راه حل سریع آشفتگی بازار این است که به واردات خودرو اولویت دهیم و امروز در دولت لایحه دو فوریتی واردات خودرو‌های کارکرده مصوب شد.
 
وزیر صنعت معدن و تجارت افزود:این مصوبه در اولین جلسه مجلس ان شاءالله طرح میشود و امیدواریم به سرعت در مجلس مصوب و قابل اجرا شود.
 
وی گفت: بحث واردات خودرو را با هماهنگی بانک مرکزی تا حدی ادامه خواهیم داد که شکاف عرضه و تقاضا از بین برود.
 

 

وی در پاسخ به سوالی درباره سن خودرو‌های وارداتی گفت:موضوع واردات خودرو که در دولت مصوب شد یک الزامات و پیش نیاز قانونی داشت که در لایحه آمده است، اینکه چند سال کارکرد داشته باشد در آیین نامه می‌آید که در دولت تصویب خواهد شد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما