امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:14

Afrang Khabar

1401/12/21 21:14

فولاد - استقلال ساعت 19 ورزشگاه فولاد آرنا خوزستان

ترکیب احتمالی استقلال مقابل فولاد

به گزارش افرنگ خبر /

تیم فوتبال استقلال تهران در هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۹ امروز در فولادآرنا به‌مصاف فولاد خوزستان می‌رود.

دومین روز از بازی‌های هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، امروز _یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه_ پیگیری می‌شود و از ساعت ۱۹ تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران در ورزشگاه فولادآرنای اهواز در برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

از همین‌رو، ترکیب احتمالی آبی‌پوشان پایتخت برای این جدال مهم در برابر شاگردان علیرضا منصوریان را در ادامه مورد تحلیل و بررسی قرار داده‌ایم.

کاپیتان ناجی تور مستطیلی‌شکل

سیدحسین حسینی تکراری‌ترین و آشناترین نام در میان بازیکنان استقلال برای هر بازی است؛ کاپیتان آبی‌های پایتخت جلوتر از هم‌تیمی‌های خود پا به زمین می‌گذارد و بار سنگینی از وظایف را به‌عنوان کاپیتان و دروازه‌بان بر دوش می‌کشد اما تا حدودی به‌راحتی از عهده آنان برمی‌آید.

سیدحسین حسینی در فصل‌جاری رقابت‌های لیگ برتر از ۲۲ بازی ۱۸ بازی انجام داده و در نیمی از آن‌ها دروازه خود را بسته نگه داشته اما در دو هفته اخیر برای رساندن کلین‌شیت‌هایش به عدد ۱۰ ناموفق بوده است و امید دارد در بازی حساس امروز با محافظت از دروازه استقلال، ضمن کمک به نتیجه‌گرفتن این تیم آمار خود را هم بهبود بخشد.

دفاع چهار نفره بی‌حرکت سر جای خود

عملکرد خط‌دفاعی استقلال در هفته‌های اخیر خیلی خوب نبوده اما آن‌ها سعی کرده‌اند تا حد توان‌شان از عبور توپ به محوطه‌جریمه و فراهم‌شدن موقعیت گلزنی برای حریف جلوگیری کنند؛ در طی هفته‌های طولانی‌مدت سپری‌شده، کوین یامگا، عارف غلامی، رافائل سیلوا و جعفر سلمانی چهار مدافعی هستند که دیگر به بودن در کنار هم عادت کرده‌اند.

البته مصدومیت ابوالفضل جلالی و محمدحسین مرادمند در تصمیمات ریکاردو ساپینتو بی‌تاثیر نیست؛ خط‌دفاعی استقلال در ۲۲ بازی اخیر لیگ برتر ۱۸ گل دریافت کرده و خطر تکرار گل‌خوردن در بازی مقابل فولاد این تیم را تهدید می‌کند.

خیال ریکاردو ساپینتو از بابت وسط‌زمین راحت است

طی هفت‌هفته گذشته، تیم فوتبال استقلال یک غایب بزرگ در میانه‌میدان داشته و آن بازیکن مهدی مهدی‌پور بوده است؛ ستاره‌ای که در نیم‌فصل اول درخشان ظاهر شد اما از هفته پانزدهم به‌بعد مصدومیت او را از میادین دور کرد و هفته‌هاست که خانه‌نشین است.

مهدی‌پور در آستانه بازگشت به میادین بود که در خانه مصدومیت وی تشدید شد اما حالا شرایط بهتری دارد و اگرچه پیش‌بینی می‌شود به‌دلیل نرسیدن به آمادگی مطلوب برای بازی در ترکیب اصلی امروز قرار نگیرد، اما ممکن است دقایقی فرصت بازی پیدا کند. با این اوصاف روزبه چشمی، آرش رضاوند و سعید مهری سه بازیکنی هستند که نقاط مختلف زمین را برای آبی‌ها به‌دست خواهند گرفت.

سه‌تفنگدار آتش به‌اختیار می‌شوند

همان‌طورکه در بازی قبلی استقلال مقابل گل‌گهر دیدیم، این تیم تا آخرین دقایق با خلق فرصت‌های جدی به‌دنبال گلزنی است و راه باز کردن دروازه حریفان را هم به‌خوبی یاد گرفته است؛ از مهدی قایدی تا محمد محبی و ارسلان مطهری همه گل‌زنی کرده‌اند و دیگر می‌شود روی آن‌ها حساب کرد.

البته مدافعان و گلر فولادی‌ها قطعاً کار را برای مهاجمان تیم ساپینتو دشوار می‌کنند و دردسر برای آبی‌ها بیش از حد خواهد بود. حرکات انفرادی وینگرها و ضربات دقیق مطهری نقطه‌عطف آن‌ها در محوطه‌جریمه حریفان به‌شمار می‌رود و علاوه‌بر این، نفوذ بازیکنانی همچون کوین یامگا به قدرت آن‌ها خواهد افزود.

ترکیب احتمالی استقلال برابر فولاد خوزستان:

سیدحسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی و ارسلان مطهری.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما