امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:15

Afrang Khabar

1401/10/14 17:15

تلفات کرونا که دیروز ۲۴۹ نفر بود امروز با رقمی بالاتر ثبت شد. بر همین اساس کرونا در آلمان جان ۳۰۶ نفر دیگر را در یک روز گذشته گرفت.

۳۰۶ فوتی بر اثر کرونا در آلمان

به گزارش افرنگ خبر /تلفات کرونا که دیروز ۲۴۹ نفر بود امروز با رقمی بالاتر ثبت شد.

موسسه ویروس شناسی روبرت کخ اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۳۰۶ نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار تلفات این ویروس در آلمان به ۱۶۲ هزار و ۲۱ نفر رسید.
موج گسترده کرونا و بیماری‌های تنفسی در آلمان در حالیست که محدودیت‌های کرونایی لغو شده است و تنها الزام به زدن ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی در ۱۳ ایالت‌های ۱۶ گانه آلمان تا چند هفته دیگر ادامه خواهد داشت.
در شبانه روز گذشته بیش از ۳۶ هزار ابتلای جدید در آلمان ثبت شد، اما روبرت کخ می‌گوید این آمار از تعداد موارد ابتلا بسیار پایین‌تر است به دلیل آنکه همه افراد آلوده آزمایش کرونا نمی‌دهند.
درباره موج جدید ابتلا به کرونا در چین امروز در اتحادیه اروپا نشستی برای اتخاذ رویه واحد برگزار میشود.
محققان چند هفته ایست که از سویه جدید کرونا موسوم به XBB.۱.۵ مطلع شده اند و گفته می‌شود نیمی از عفونت‌های جدید در آمریکا بر اثر ابتلا به این سویه بوده است.
بنا به گزارش خبرگزاری آلمان یک درصد از نمونه‌های آزمایش شده کرونا در این کشور ناشی از این زیر سویه بوده است.
ایتالیا، فرانسه و اسپانیا پیش از این آزمایش PCR را برای مسافران ورودی از چین اجباری کرده اند این درحالیست که وزیر بهداشت آلمان هنوز چنین اقدامی را ضروری نمی‌داند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما