امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:12

Afrang Khabar

1401/10/10 15:12

استاندار مازندران تهیه و تدوین اطلس گردشگری را در استان لازم دانست و گفت: باید ضوابط مورد نظر برای ایجاد واحدهای بومگردی و گردشگری اصلاح شود.

اطلس گردشگری در مازندران تدوین شود

به گزارش افرنگ خبرسید محمود حسینی پور عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با انتقاد از صدور مجوز ساختمان ۱۰ طبقه توسط دهیار در برخی روستاهای استان اظهار داشت: در حال حاضر برای تخریب ساختمان‌های این چنینی امکانات و تجهیزات لازم را نداریم.

وی با بیان اینکه شورای برنامه ریزی فقط نقش امضای مصوبات ندارد، گفت: اگر این گونه باشد که نیازی به تشکیل جلسات این شورا نیست درحالی که باید روی مصوبات در شورا بحث شود و مدیران در این باره نظر دهند.

وی گفت: امروز اگر پروژه‌ای در شورا مصوب شود آیندگان درباره ما قضاوت خواهند کرد از این روی تعیین تکلیف و تجدید نظر درباره اجرای برخی طرح‌های گردشگری در استان لازم است.

حسینی پور تصریح کرد: اینکه در یک منطقه روستایی هتل یا ساختمان چندطبقه ساخته شود، نیازمند بررسی است و باید در حوزه گردشگری اطلس تدوین و تعریف شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ساخت هتل نیازمند سازوکارهای خاصی است، تصریح کرد: هتل سازی را باید در حوزه حاشیه خزر و ساحلی سوق دهیم و مناطق جنگلی به بومگردی تبدیل شود.

وی گفت: در فضای روستاهای مازندران اراضی کافی برای ایجاد هتل و بومگردی وجود ندارد و باید ضوابط موجود اصلاح شود از سوی دیگر در دل جنگل نمی‌توان هتل ساخت.

استاندار مازندران با اظهار اینکه داخل روستاها زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای بومگردی وجود ندارد گفت: واحدهای بومگردی باید در حاشیه روستاها ساخته شود و باید نسبت به ایجاد دهکده گردشگری و بومگردی اقدام کرد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما