امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:35

Afrang Khabar

1401/9/16 21:35

آمریکا لوازم یدکی هواپیمارا به ارزش ۴۲۸ میلیون دلار به نیروی هوایی تایوان می‌فروشد.

فروش قطعات آمریکایی هواپیما به تایوان

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی ۴۲۸ میلیون دلار قطعات هواپیما به تایوان را با هدف کمک به نیروی هوایی تایپه تصویب کرد. گفته می‌شود نیروی هوایی تایوان از رهگیری مکرر جت‌های چینی که در نزدیکی این جزیره فعالیت می‌کنند، آسیب دیده است.

نیروی هوایی تایوان مجهز، اما در حال فرسودگی است و در مقایسه با نیروی هوایی چین، اندازه کوچک تری دارد. پکن این جزیره را که به صورت دموکراتیک اداره می‌شود، بخشی از قلمرو خود می‌داند و طی حدود سه سال گذشته، پرواز‌های رزمی را به طور روزانه در نزدیکی آن انجام داده است.
از اوایل ماه اوت، زمانی که پکن پس از دیدار با نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا، بازی‌های جنگی در اطراف تایوان به راه انداخت، نیروی هوایی چین به طور منظم از خط میانی تنگه تایوان که به عنوان یک مرز غیررسمی عمل می‌کند، عبور کرده است.
روز سه شنبه پنتاگون طی دو بیانیه اعلام کرد این قطعات از جت‌های اف-۱۶، جنگنده‌های دفاع بومی و همه هواپیما‌ها و سامانه‌ها یا زیر سامانه‌های تایوان با منشا آمریکا، پشتیبانی خواهند کرد.
در این بیانیه آمده است، این فروش پیشنهادی به پایداری ناوگان هوایی خریدار کمک خواهد کرد، توانایی آن برای مقابله با تهدیدات فعلی و پیش رو را افزایش می‌دهد و در عین حال قابلیت‌های دفاعی و حمل و نقل را که برای امنیت منطقه ضروری است، فراهم می‌کند. 
وزارت دفاع تایوان روز چهارشنبه ضمن ابراز تشکر، اعلام کرد انتظار می‌رود این فروش ظرف یک ماه اجرایی شود.
این وزارت خانه همچنین افزود: در حالی که چین برای عادی سازی فعالیت‌های نظامی خود در نزدیکی تایوان و اعمال فشار بر حریم هوایی و دریایی و همچنین توانایی آموزش و واکنش آن تلاش می‌کند، این فروش کمک بزرگی خواهد بود.
بر اساس این بیانیه تایوان، این فروش به حفظ تجهیزات مناسب و تجدید قوای جت‌های جنگنده نیروی هوایی ما کمک می‌کند، نیاز‌های عملیات دفاعی و آموزش آمادگی رزمی را برآورده می‌کند و اطمینان می‌دهد قدرت رزمی سنتی ما سقوط نخواهد کرد. 
با وجود فقدان روابط رسمی دیپلماتیک، آمریکا مهم‌ترین تامین کننده تسلیحات تایوان در جهان است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما