امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:41

Afrang Khabar

1401/9/7 21:41

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به صدور قطعنامه حقوق بشری علیه تهران تاکید کرد: «ایران هیچگونه همکاری با کمیته حقیقت‌یاب نخواهد داشت».

ایران هیچگونه همکاری با کمیته حقیقت‌یاب نخواهد داشت

به گزارش افرنگ خبر /آقای «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

ناصر کنعانی با ماسک ضد بمب شیمیایی وارد سالن سخنگو شد که این اقدام سخنگوی وزارت خارجه کنایه‌ای به دولت آلمان خواهد بود که در زمان دفاع مقدس به نظام بعثی عراق بمب شیمیایی داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با بیان این که در این روز‌ها با طرح ادعا‌های حقوق بشری از سوی آلمان مواجه هستیم افزود، آلمان در زمان جنگ تحمیلی با علم بر اینکه صدام از مواد شیمیایی برای ساخت بمب‌های شیمیایی استفاده می‌کند اقدام به فروش این مواد به آلمان می‌کرد.

کنعانی تصریح کرد، کشور آلمان در حالی پیش نویس قطعنامه حقوق بشری علیه ایران را مطرح می‌کند که خود عامل ایجاد دو جنگ جهانی می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص دلیل همراه داشتن ماسک ضد شیمیایی در نشست خبری گفت: آلمان با سابقه تسلیح شیمیایی رژیم بعث عراق، چگونه مدعی حمایت از حقوق زنان کُرد می‌شود؟چهارشنبه روز بین‌المللی همبستگی با قربانیان سلاح‌های شیمیایی است؛ ماسکی که بنده همراه خود به جلسه آورده‌ایم، هم گویای نماد و خاطراتی است.

کنعانی گفت، براساس تحقیقات مستقل انجام شده که برخی در نشریه اشپیگل آلمان در اوایل دهه نود میلادی منتشر شده است، به نقش آلمان به تسلیح رژیم بعث عراق به سلاح‌های شیمیایی اشاره شده است. ۸۰ درصد سلاح‌های شیمیایی عراق با همکاری آلمان صورت گرفت.رژیم صدام در استفاده از تسلیحات ممنوعه و غیر متعارف هیچگونه ابایی نداشت. این تسلیحات شیمیایی از کشور آلمان به صدام داده می‌شد.این کشور، چطور به خود حق می‌دهند که از حقوق بشر صحبت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشومان افزود، جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه همکاری با کمیته سیاسی که تحت عنوان کمیته حقیقت یاب از آن یاد می‌شود، نخواهد داشت.

وی افزود، ما معتقد به مسئولیت ملی و ذاتی نسبت به مسائل اخیر در ایران هستیم و در حال انجام مسئولانه وظایف خود و بررسی همه جانبه مساله هستیم.استفاده عجولانه از ساز و کار‌های حقوق بشری و استفاده از رویکرد‌های سیاسی برای اعمال فشار به کشور‌های مستقل ذاتا مردود است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما