امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:11

Afrang Khabar

1401/9/6 17:11

هکرها می‌گویند 250 ترابایت اطلاعات خبرگزاری فارس را در اختیار دارند اما مسئولان این خبرگزاری ادعای مطرح شده را رد کرده‌اند.

ماجرای هک خبرگزاری فارس چه بود؟

به گزارش افرنگ خبر /جمعه‌شب گروهی هکری به نام بلکریوارد، سایت خبرگزاری فــارس را هک کرد و در پیامــی ادعا کرد که بخش زیادی از اطلاعات این خبرگزاری را حذف کرده است.

ماه‌های گذشته سایت‌های متعلق به برخی‌وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها هک شد؛ اما شاید حداقل هک یک خبرگزاری کاری غیرمعمول باشد احتمالا هک‌ خبرگزاری فارس، یکی از اولین نمونه‌ها در این زمینه است.با این حال، از مرداد امسال تا روز شنبه چهار آذر، خبرگزاری فــارس برای دومین بار مورد حمله هکری که منجر به از دسترس خارج شدن سایت این خبرگزاری شده قرار گرفته است. در این میان اما از دســترس خارج شدن خبرگزاری فارس ابعاد گســترده‌ای داشــته است.

 

اکانت توییتری خبرگزاری فارس هم ساعت ۹ شب جمعه چهارم آذر نوشت: یک گروه هکری دقایقی پیش همزمان با شادی مردم ایران برای لحظاتی سایت خبرگزاری فارس را از دســترس خارج کرد. خبرگزاری فارس تقریبا همه روزه از ســوی چند کشــور خارجی ازجمله رژیم صهیونیستی مورد حملات گسترده پیچیده سایبری قرار می‌گیرد. گروه فنی فارس در حال بررسی موضوع و اصلاح آن است. گرچه اکانت توییتری‌فارس از خارج شدن سایت این خبرگزاری برای لحظاتی خبر داده اما دیروز هم این سایت همچنان خارج دسترس بود.

البتــه ماجــرا فقط به هک ســایت خبرگزاری فارس خلاصه نشد و هکرها، توییتر یکی از مدیران خبرگزاری فارس به نام، حبیب ترکاشوند را هم هک کرده‌اند و توییت‌هایی که نشان‌دهندهی هک آن بود آن منتشر کردند، ازجمله تصویری از دایرکت‌های او را به اشتراک گذاشتند.

گروه هکــری این خبرگــزاری با نام بلک‌ریوارد است و در صفحــه نخست فارس، شعارهای برای زن، زندگی، آزادی برای مهسا امینی، نوشته اســت. همچنین گفته می‌شــود که این گروه هکری، اطلاعات بسیاری درباره کارهــای تک‌تک کارکنان رسمی و همکاران غیررسمی فارس را با جزئیات تمام در اختیار دارد. 

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما