امروز : جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳ - 09:53

Afrang Khabar

1401/9/4 21:53

­عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: سال گذشته ۱۶ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی در کشور تولید شد و برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال این تعداد به بیش از ۱۸ میلیون دستگاه برسد.

برنامه‌ریزی برای تولید ۱۸ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی

به گزارش افرنگ خبر /آقای علیرضا محمدی دانیالی افزود: امروز تولید لوازم‌خانگی در مقایسه با چند سال گذشته بسیار خوب و در مقایسه با سال ۹۷، تولید بیش از ۲ برابر شده است.

 
وی اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری‌های خوب انجام شده و همچنین رقابت شرکت‌ها، کیفیت و کمیت تولیدات در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است.
 
محمدی دانبالی به صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری لوازم‌خانگی در سال گذشته اشاره کرد که با وجود تداوم تحریم‌ها، همچنین مشکلات بانکی و معضلات حواله پول محقق شده و انتظار می‌رود امسال این رقم به بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برسد.
 
وی همچنین گریزی به رکود این روز‌های بازار زد و گفت: تورم موجود در اقتصاد سبب شده تا رشد قیمت‌ها و هزینه‌های تولید را شاهد باشیم، همچنین مطابق آمار‌ها در ۱۰ سال گذشته قدرت خرید جامعه ایرانی ۳۴ درصد کاهش داشته است که به تشدید شرایط رکود تورمی و کاهش خرید لوازم‌خانگی انجامیده است.
 
این عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: برای دستیابی به رشد هشت درصدی برنامه ریزی شده در اقتصاد، بخش لوزام‌خانگی هم باید همپای دیگر بخش‌ها و صنایع رشد کند؛ بر این اساس رکود موجود در بازار باید با کلان‌نگری راهکار حاکمیتی برای آن اندیشیده شود.
 
محمدی دانیالی درخصوص برنامه‌های توسعه صادرات این محصولات، گفت: دو مشکل در مسیر صادرات وجود دارد؛ نخست، وقتی خارجی‌ها لوگوی «ساخت ایران» را می‌بینند کمی عقب‌نشینی می‌کنند و دوم، تحریم‌ها که سبب می‌شود تا برخی شرکت‌ها تمایل به همکاری با شرکت‌های ایرانی نداشته باشند.
 
وی گفت: برای صادرات نیز یکی از مشکلات اساسی ناتوانی در حواله‌کرد پول از طریق نظام بانکی است.
 
محمدی‌دانیالی همچنین با اشاره به فضای پیش آمده پیش روی شرکت‌ها برای حضور و نفوذ در بازار روسیه ناشی از جنگ این کشور با اوکراین، افزود: روسیه بازار بسیار بزرگ و باظرفیتی است و می‌توان کار‌های اساسی در آن انجام داد.
 
وی با اشاره به رفت و آمد هیئت‌های مختلف ایرانی و روسیه برای توسعه مراودات، تاکید کرد: در این مسیر باید دولت، مسئولان امر و بخش خصوصی با یکدیگر متحد شوند، همچنین وزارتخانه‌های صمت، امور خارجه، اتاق‌های بازرگانی و بانک‌ها پای کار بیایند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما