امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 07:01

Afrang Khabar

1401/8/27 19:1

اغلب افراد با بیماری‌های مختلف درگیر هستند که تغذیه یکی از ارکان مهم در جلوگیری و کنترل این بیماری‌ها است و یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها در افراد، دیابت است.

بهترین صبحانه برای افراد دیابتی

به گزارش افرنگ خبر /وعده غذایی صبحانه، مجددا گلوکز شما را تامین کرده تا سطح انرژی و هوشیاری شما را برای یک روز کاری پرفشار افزایش دهد. هر چند با وجود فواید زیاد و مهم این وعده غذایی، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند صبحانه را حذف کنند، اما بسیاری از افراد نیز آن را جدی گرفته و در برنامه رژیم غذایی خود قرار می‌دهند. اغلب افراد با بیماری‌های مختلف درگیر هستند. تغذیه یکی از ارکان مهم در جلوگیری و کنترل این بیماری‌هاست. یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها در افراد، دیابت است. دیابت ارتباط بسیار مستقیمی با تغذیه یک فرد دارد. در این مطلب قصد داریم تا بهترین صبحانه برای افراد دیابتی را معرفی کنیم.

افرادی که صبحانه می‌خورند، به طور کلی رژیم‌های غذایی سالم‌تر و عادات غذایی بهتری دارند. این افراد نسبت به کسانی که صبحانه نمی‌خورند، کمتر در طول روز دچار گرسنگی می‌شوند و کنترل مناسب‌تری روی وزن خود دارند. کودکانی که صبحانه کافی نمی‌خورند، نه تنها برای بقیه روز، بلکه در درازمدت نیز احتمال دارد دچار بدغذایی شوند. افرادی که صبحانه را حذف می‌کنند، تمایل دارند در اواسط صبح یا بعد از ظهر میان وعده‌های پر انرژی‌تر و مضرتری مصرف کنند. این میان وعده‌ها عمدتا دارای فیبر، ویتامین و مواد معدنی کم، اما چربی و نمک زیاد هستند و می‌توانند مشکل‌ساز شوند. اگر صبحانه را حذف می‌کنید، یک میان وعده مغذی مانند میوه تازه، ماست، یا غلات سبوس‌دار را امتحان کنید تا به شما در رفع گرسنگی اواسط صبح کمک کند. صحبت‌های دکتر کرمانی در مورد دیابت را از دست ندهید: معرفی انواع بهترین صبحانه برای افراد دیابتی انجمن دیابت آمریکا معتقد است نکته کلیدی هنگام انتخاب بهترین صبحانه برای افراد دیابتی، توجه به تنطیم میزان سطح قند خون و سیرکنندگی آن است. یکی از کارشناسان حوزه تغذیه می‌گوید: «بهترین صبحانه برای افراد دیابتی، صبحانه‌ای است که شامل ترکیبی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی‌های سالم در نسبت‌های مناسب باشد که به تعادل قند خون کمک می‌کند.» به نظر او یک صبحانه ساده مناسب افراد دیابتی، یک بشقاب تخم مرغ و آووکادو روی نان تست غلات است.

تخم مرغ، بهترین صبحانه برای افراد دیابتی تخم مرغ یکی از انتخاب‌های عالی صبحانه برای افراد مبتلا به دیابت است. این ماده غذایی دارای کالری کم و پروتئین بالا است. در هر تخم مرغ بزرگ، حدود ۷۰ کالری و ۶ گرم پروتئین وجود دارد. علاوه بر این، یک تخم مرغ حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات است. یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای روی ۶۵ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که خوردن دو تخم مرغ در روز به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی پر پروتئین به طور قابل توجهی باعث کاهش قند خون ناشتا و سطح HbA۱c می‌شود که یک شاخص کنترل طولانی مدت قند خون است. شما می‌توانید از تخم مرغ‌ها به روش‌های مختلف مانند سرخ شده، آب پز یا اسکرامبل لذت ببرید. از طرف دیگر، سعی کنید یک املت سالم و خوشمزه با انواع سبزیجات مانند اسفناج، قارچ و فلفل دلمه‌ای درست کنید.

بلغور جو، بهترین صبحانه برای افراد دیابتی بلغور جو دوسر، یکی از بهترین صبحانه‌ها برای افراد دیابتی است. اگرچه جو دوسر نسبتاً کربوهیدرات بالایی دارد، اما بلغور جو دوسر گزینه خوبی برای افراد مبتلا به دیابت است، زیرا ممکن است به دلیل محتوای فیبر بالا به کاهش سطح قند خون کمک کند. جو دو سر حاوی نوع خاصی از فیبر به نام بتا گلوکان است که مسئول کاهش قند خون است. اگر می‌خواهید بلغور جو دوسر خود را خوشمزه‌تر و مغذی‌تر کنید، سعی کنید موادی مانند دارچین، انواع توت‌ها، آجیل‌ها یا ماست یونانی را به آن اضافه کنید که هیچ‌کدام کربوهیدرات بالایی ندارند. یک وعده استاندارد بلغور جو دوسر تهیه شده با نصف فنجان (۴۰.۵ گرم) جو و ۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) آب حاوی موارد ذیل است:

کالری: ۱۵۴

پروتئین: ۵.۴

گرم چربی: ۲.۶ گرم

کربوهیدرات: ۲۷.۴

گرم فیبر: ۴.۱ گرم

ماست یونانی و انواع توت، بهترین صبحانه برای افراد دیابتی

ماست یونانی با انواع توت‌ها یک گزینه صبحانه آسان، خوشمزه و مغذی است که برای افراد دیابتی مناسب است. بر اساس بعضی مطالعات، خوردن محصولات لبنی ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد و سطح قند خون را کاهش دهد. پیش‌بینی می‌شود که ترکیبات پروبیوتیک ماست، بدن را در تجزیه قند‌ها کمک می‌کند. این غذا نسبتاً کم کالری است. در صورت تمایل، می‌توانید یک قاشق غذاخوری آجیل خرد شده را برای افزایش کالری و چربی‌های سالم اضافه کنید، بدون اینکه محتوای کربوهیدرات را افزایش دهید.

ماست یونانی با انواع توت‌ها یک گزینه صبحانه آسان، خوشمزه و مغذی است که برای افراد دیابتی مناسب است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما