امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 02:45

Afrang Khabar

1401/8/23 2:45

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به افزایش شدید تورم و موافقت شورای عالی رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات تعرفه تلفن‌های ثابت افزایش یافت.

دلیل افزایش نرخ تعرفه تلفن ثابت

به گزارش افرنگ خبر / محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در گفتگو با برنامه «رادیو گفتگو» گفت: تعرفه‌ تلفن‌های ثابت تقریبا ۱۲ سال تغییر خاصی نداشته است و با توجه به افزایش شدید تورم در همه بخش‌ها افزایش ۲۰ هزار تومانی نرخ تعرفه تلفن‌های ثابت لحاظ شد.


مجری: علت افزایش آبونمان در قبض‌ها چیست و آیا توجیه قانونی دارد؟

بیدخام: تعرفه‌ تلفن‌های ثابت تقریبا ۱۲ سال تغییر خاصی نداشته است و با توجه به افزایش شدید تورم در همه بخش‌ها و ارسال مستندات و مدارک مربوطه به مراجع ذیربط، شورای عالی رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات با افزایش تعرفه تلفن‌های ثابت موافقت کردند و ستاد تنظیم بازار هم دستورالعمل را ابلاغ کرد.
طبق این دستورالعمل برای شهر تهران هزینه ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و در قبال آن برای مشترکان ۴ هزار و ۴۴۴ دقیقه مکالمه شهری رایگان یا ۵۹۲ دقیقه رایگان بین استانی و یا ۳۱۲ دقیقه مکالمه همراهی در نظر گرفته شده است.
برای سایر استان‌ها مبلغ ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است که در قبال آن ۳ هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه شهری رایگان یا ۴۴۴ دقیقه مکالمه بین استانی رایگان و یا ۲۳۸ دقیقه مکالمه به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

مجری: فاصله هر قبض چند روزه است؟
بیدخام: فاصله هر قبض به صورت ماهانه است. طبق دستورالعمل ابلاغ شده برای سایر شهر‌ها هم ۱۰ هزار تومان در نظر گرفتیم و در قبال آن ۲۶۶۶ دقیقه مکالمه شهری رایگان و یا ۳۵۵ دقیقه مکالمه استانی رایگان و یا ۱۹۰ دقیقه مکالمه همراه، برای روستا‌ها هم هیچ مبلغی در نظر گرفته نشده است.

مجری: مبلغی در نظر گرفته نشده یعنی چی؟
بیدخام: روستا‌ها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.
هم‌اکنون هزینه نگهداری از خط ثابت در کشور چه مکالمه انجام شود یا نشود، میانگین حدود ۳۰ هزار تومان برای شرکت مخابرات تمام می‌شود و با این هزینه‌ها یک حداقلی را می‌توانیم جبران کنیم تا بتوانیم توسعه و نگهداری شبکه را به نحو احسنت انجام دهیم.

مجری: با این توضیح اگر شهروندان از این شرایط رایگانی چه استفاده کنند و چه استفاده نکنند مبلغ ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان را حتما باید بپردازند؟
بیدخام: این مبلغی است که طبق دستور ابلاغی ستاد تنظیم بازار به مشترکان تلفن ثابت اعلام می‌شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما