امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 01:01

Afrang Khabar

1401/8/12 1:1

سجادی : قرار است مدیران کار فرهنگی انجام دهند

قطر گردی مدیران با بلیط رایگان وزیر ورزش

به گزارش افرنگ خبر /

«تعدادی بلیت از قطر گرفتیم تا مدیران و همکارانمان برای کار فرهنگی به قطر بروند! هزینه بلیت رایگان بود، اما هزینه ایاب و ذهاب با خودشان است.»
این را حمید سجادی، وزیر ورزش می‌گوید. قرار است مدیران و همکاران بروند قطر کار فرهنگی انجام دهند. بسیار هم خوب، اما حافظه ما خاطرات خوبی از انجام اینگونه کار‌های فرهنگی در جام جهانی ندارد. تا جایی که ذهنمان یاری می‌کند تا بوده بحث فروش بلیت و تیشرت در بازار آزاد بوده و هزار و یک کار غیرفرهنگی دیگر که بیشتر آبرویمان را برده تا اینکه بخواهد معرف فرهنگ غنی ایران و ایرانی در فضای جام جهانی باشد. مهم‌تر از همه اینکه آقایان بعد از برگزاری سمینار‌ها و نشست‌ها و راه انداختن شو‌های تبلیغاتی هنوز هم نتوانستند در داخل کشور آنطور که باید و شاید کار فرهنگی انجام دهند و این مسئله همواره برایشان در نصب چند بنر و برگزاری چند نشست بی‌ثمر خلاصه شده، به‌طوری‌که یکی از مشکلات اساسی ورزش کشور عدم فرهنگ‌سازی است. حالا چطور وقتی در داخل نتوانستند در این مورد کار خاصی انجام دهند به این بهانه قصد عزیمت به قطر را دارند؟ آیا فرهنگ‌سازی بهترین بهانه و پوشش برای راه انداختن دور و اطرافیانی است که همواره یک پای سفر‌های خارجی هستند؟
حالا در فاصله ۱۷ روز مانده تا جام جهانی باز هم شعار کار فرهنگی سر داده می‌شود، آن هم توسط مدیران و همکارانشان، یعنی همان‌ها که همه جا هستند از المپیک گرفته تا بازی‌های آسیایی و حالا هم جام جهانی. جالب است که همیشه هم برای انجام امور ورزش و کار فرهنگی عازم می‌شوند، اما تنها چیزی که دیده نمی‌شود همین دو مورد است و آقایان تا دلتان بخواهد در تصاویر با ژست‌های گوناگون دیده می‌شوند. وزیر می‌گوید بی‌تفاوت نیستیم و با کمیت و کیفیت تمام در کنار تیم ملی هستیم. او می‌گوید هر کسی که به قطر می‌رود باید کاری انجام دهد و بعد از آن هم از تهیه بلیت مجانی برای برخی می‌گوید که قرار است مابقی هزینه‌ها را خودشان پرداخت کنند. بدیهی است که باز هم تا یادمان می‌آید خبری از هزینه، آن هم از جیب آقایان نبوده و نیست که اگر بود هیچ‌کدام حاضر نمی‌شدند راهی سفری شوند که هزینه آن به عهده خودشان است و اصولاً آقایان فقط سفر مفت می‌روند.
در خصوص لیدر‌ها و مشوق‌ها هم که تکلیف روشن است و برخلاف ادعای جناب وزیر، نه می‌توان از چنین آدم‌هایی توقع کار فرهنگی داشت و نه اصولاً چنین افرادی این کاره هستند. اصلاً اگر قرار است فرهنگ ایران و ایرانی با امثال لیدر‌های استقلال و پرسپولیس به دنیا معرفی شود، همان بهتر که نشود. ثمرات کار این جماعت را بار‌ها و بار‌ها در ورزشگاه‌های خودمان دیده‌ایم، حالا جناب سجادی در آن‌ها چه دیده که می‌خواهد در قطر برای ایران کار فرهنگی انجام دهند، سؤالی است که باید از خودشان پرسید. در نهایت اینکه مثل همیشه سفری در راه است و بیت‌المال هم حاضر و مهیا! بروید، خوشگذرانی و برگردید دیگر چرا شعار بی‌خود می‌دهید که می‌خواهیم برویم کار فرهنگی کنیم؟ ما اگر این کار فرهنگی را نخواهیم باید چکار کنیم؟ مگر در مسافرت‌های قبلی کسی یقه‌تان را گرفت که چرا کار فرهنگی نکردید؟ رفتید، خوردید، گشتید، خرج کردید و برگشتید و یک خنده هم تحویل مردم دادید. حالا هم همین‌طور بروید عشق و حالتان را بکنید، لازم هم نیست برای فرهنگ ایران تبلیغ کنید که نکنید خیلی بهتر است و ایران با فرهنگ‌تر نمایش داده می‌شود. در آخر هم جناب وزیر کار فرهنگی که بخواهد با مدیران بیت‌المال‌خور و لیدر‌های باشگاهی شکل بگیرد، همان بهتر که شکل نگیرد. بروید، قطر خوش بگذرد ان‌شاءالله.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما