امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 01:06

Afrang Khabar

1401/8/12 1:6

رسانه‌های محلی بامداد پنجشنبه از شلیک مجدد موشک بالستیک توسط کره شمالی به سمت دریای ژاپن خبر دادند.

شلیک موشک از کره شمالی به سمت دریای ژاپن

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از العالم، رسانه‌های محلی بامداد پنجشنبه از شلیک مجدد موشک بالستیک توسط کره شمالی به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) خبر دادند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی طی بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر گفت این موشک بالستیک نامشخص از شرق کره شمالی شلیک شده است.
به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، با اینکه به‌نظر می‌رسد این شلیک موشک برنامه آزمایشی ارتش کره شمالی باشد، اما وزارت دفاع ژاپن با صدور هشدار فوری، هدف این موشک را شمال این کشور عنوان کرد. شبکه «ان‌اچ‌کی» نیز به نقل از این وزارتخانه به مردم مناطق میاگی، یاماگاتا و نیاگاتا هشدار داد که در منازل خود بمانند، به زیرزمین بروند یا به سرعت در پناهگاه‌ها مستقر شوند.
گارد ساحلی ژاپن هم در بیانیه‌ای گفت این موشک احتمالا از نوع بالستیک میان‌برد یا دوربرد بوده، اما جزئیات بیشتری از آن در اختیار ندارند. دقایقی بعد از آن، رسانه‌های ژاپنی به نقل از مقامات نظامی و امنیتی این کشور گزارش دادند موشک کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرده و در دریای شرقی سقوط کرده است. دولت ژاپن نیز هشدار اضطراری صادر شده را لغو کرد.
روز چهارشنبه بود که ارتش کره جنوبی اعلام کرد نظامیان پیونگ‌یانگ حداقل ۱۰۰ گلوله توپخانه و ۱۷ فروند موشک مختلف به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کردند که در مرز دریایی حائل بین دو کره فرود آمدند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما