امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 06:55

Afrang Khabar

1401/8/3 18:55

مدیرعامل انجمن احیاگران طب سنتی گفت: سَبُک نگه داشتن معده و استفاده از دم نوش‌ها و سوپ‌های گرم می‌تواند در درمان آنفلوانزا مؤثر باشد.

توصیه‌های طب سنتی در درمان آنفلوانزا

به گزارش افرنگ خبر /دکتر محمود عزیز خانی با تأکید بر تقویت سیستم ایمنی در درمان آنفلوانزا گفت: در طب سنتی چیزی به نام قوه مُدّبره داریم که یک قوه بسیار هوشمند در بدن است و همه چیز بدن را اداره می‌کند، ما باید در این بیماری به قوه مُدّبره کمک کنیم و این کمک چند اصل کلی دارد، یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که معده را در این دوره سبک نگه داریم.

وی افزود: غذا‌های بیمار در این روز‌های سرما خوردگی سوپ جو، آش‌های ساده، پوره سیب و گلاب، یک روش امتحان شده این است که ۲۴ ساعت اول بیماری هر دو ساعت یک سیب بخوریم و در نهایت سوپ خیلی رقیق و برخی دم نوش‌ها که به طور معمول یک تا دو روز به سرعت این علائم از بدن رفع می‌شود.

مدیرعامل انجمن احیاگران طب سنتی درباره راهکار درمان سرفه در انفلوانزا گفت: بابونه، عناب، سه پستان و اکلیل کوهی را می‌توان به شکل دمنوش استفاده کرد که بسیار مفید است، برای درمان مشکلات گوارشی نیز بابونه، بارهنگ و سیاه دانه مطرح شده است که می‌تواند کمک کننده باشد ضمن اینکه شربت عسل و لیموترش خیلی مفید و مرسوم است که خیلی توصیه می‌شود.

دکتر عزیز خانی درباره علائم انفلوانزا افزود: کوفتگی بدن، بی حالی و بی اشتهایی و گاهی اوقات مشکلات گوارشی و تهوع از علائم جدید گونه جدید ویروس آنفلوانزاست که گاهی با آبریزش بینی، سرفه​ و التهاب چشم پیش می‌آ​ید.

وی درباره شواهد علمی تأیید راهکار‌های درمانی طب سنتی نیز گفت: گیاهان دارویی توصیه شده در طب سنتی پشتوانه علمی دارد به طور مثال گیاه بابونه سیستم ایمنی را تنظیم می‌کند، گاهی اوقات سیستم پر کاری و کم کاری می‌کند که آسیب زننده است و بابونه می‌تواند آن را تنظیم کند.

مدیرعامل انجمن احیاگران طب سنتی افزود: درباره برخی گیاهان همچون رزماری نیز مقالات بسیاری وجود دارد که تأثیر آن را روی سینوزیت‌ها، حتی بر روی میگرن در درمانگاه‌ها می‌بینیم.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما