امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 02:53

Afrang Khabar

1401/7/26 14:53

رییس جمهوری در دوازدهمین همایش ملی نخبگان بر گردشگری سلامت تاکید کرد.

تاکید رئیس‌جمهوری بر اهمیت گردشگری سلامت

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از پایگاه خبری میراث‌ آریا ، سید ابراهیم رئیسی، در دوازدهمین همایش ملی نخبگان در سخنانی اظهار کرد: امروز اراده جدی در دولت وجود دارد تا دیدگاه نخبگان مورد توجه قرار بگیرد و در عمل شاهد تحول باشیم. این نگاه تحولی و تحول‌گرایانه زمینه خوبی است تا ایده دولت در انجام تحول در حوزه‌های علمی و به‌ویژه در حوزه‌های عملکردی به نتیجه برسد.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: امروز مهم است که به نیاز کشور توجه شود و افزایش بهره‌وری در کشور صورت گیرد؛ رشد اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی در گروی سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری است. امروز جذب دانشجو در حوزه‌های پزشکی افزایش یافته است ولی، آیا این افراد به‌دنبال رشته قلب و عروق می‌روند یا رشته‌هایی که پول‌آوری بیشتری دارد؟ دولت وظیفه دارد به این استعدادها و به این آقایان و بانوان گرامی نشان بدهد که نیاز کشور چیست.

آقای رئیسی با اشاره به گردشگری سلامت اظهار کرد: جاذبه پولی مهم است ولی نیاز کشور باید بیان شود و زمینه فراهم شود تا به رشته‌هایی هم که اساس نام‌آوری کشور بر آن است پرداخته شود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به سخنان یکی از نخبگان درباره صنعت ریلی هم عنوان کرد: بودجه‌های فعلی ما کفاف اتمام کارهای عقب‌مانده دو دهه قبلی را نمی‌دهد؛ حداقل ۵۰۰ لوکوموتیو مورد نیاز است که این نیاز جدی و امروزه کشور است. امروز ارتباط ریلی با کشورهای دیگر را فعال کرده‌ایم و راه‌گذر شمال به جنوب در حال ساخت است؛ هم‌اکنون در صنعت ریلی یک کار جدی و قوی انجام می‌شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما