امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 08:53

Afrang Khabar

1401/7/26 8:53

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد مرز‌های کشور در اختیار مرزبانی قرار دارد و امنیت پایدار در مرز‌ها برقرار است.

۹۷ درصد مرز‌های کشور در اختیار مرزبانی است

به گزارش افرنگ خبر / سردار سرتیپ "احمدعلی گودرزی" گفت: بعد از چین و روسیه بیشترین مرز و همسایه را داریم و همه استان‌های مرزی دارای فرمانده مرزبانی در تابعیت فرماندهی مرزبانی کشور هستند.


وی افزود: هنگ‌های مرزی، گروهان‌ها، پاسگاه‌ها، یگان‌های تکاوری و گروهان‌های واکنش سریع به نام احتیاط در حاشیه مرز‌ها قرار گرفته‌اند و از هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز‌های کشور، ۹۷ درصد در اختیار مرزبانی است و ۲ تا سه درصد به دلایلی در اختیار دیگر نیرو‌های مسلح قرار دارد.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد : همین بخش باقیمانده مرز‌ها در مواردی توامان و برخی از آن‌ها در رابطه با گروه‌های ضدانقلاب در شرق و غرب کشور، برادران سپاه و ارتش پشتیبانی ما را در اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا برعهده دارند.

وی با اشاره به تغییر ساختار مرزبانی بعد از صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا در سال ۱۳۹۸ عنوان کرد: ساختار مرزبانی به مثابه یک نیرو در تابعیت فرمانده کل انتظامی قرار گرفت که ارتقا پیدا کرد و اکنون در ۱۶ استان مرزبانی استقرار دارد.

سردار گودرزی به برگزاری مراسم اربعین در سال جاری اشاره کرد و گفت: هرچند متاسفانه اتفاقات اخیر در کشور ماموریت سنگین راهپیمایی اربعین را به کام نیرو‌های مرزبانی و انتظامی تلخ کرد، اما در حوزه مرزبانی امسال دیپلماسی قوی و موثری با کشور عراق داشتیم.

وی افزود: ۵۳ جلسه بین کلانتر‌های مرز عراق با فرماندهان مرزبانی ما از استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان که امسال گذر‌های مرزی آن‌ها باز شده بود، برگزار شد، لذا هر زمان که زائران و اتباع خارجی قصد عبور از کشور ما را داشتند و با اشکالاتی مواجه شدند به محض برگزاری جلسه‌ی با عراقی‌ها مسیر باز می‌شد که البته عنایت خداوند بود.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: به این ترتیب امسال سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشتاقان امام حسین (ع) به سفر اربعین مشرف شدند و امنیت آن‌ها را تامین کردیم که تقدیر فرمانده کل قوا را در پی داشت.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما