امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:16

Afrang Khabar

1401/6/14 21:16

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری با اصحاب رسانه از آخرین پیگیری‌ها در خصوص خلیل دردمند شهروند ایرانی بازداشت شده در عربستان گفت.

حاجی ایرانی جرمی مرتکب نشده که در بازداشت باشد

به گزارش افرنگ خبر /به گفته ناصر کنعانی، از زمانی که این اتفاق رخ داد یکی از مهمترین موضوعات در دستورکار ایران بوده و مورد پیگیری قرار داشته و تا زمان تحقق آزادی ایشان این پیگیری استمرار و ادامه می‌یابد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: هم سازمان حج و زیارت در این ارتباط با جدیت موضوع را پیگیری کرد و پیگیری‌ها را ادامه خواهد داد و هم وزرات خارجه از اولین زمان به اصطلاح بازداشت ایشان این موضوع را مورد پیگیری قرار داده و در عالیترین سطح پیگیری‌هار ادامه دارد. وی ادامه داد: وزیر خارجه از کانال وزیر خارجه عراق و همتای عمانی در این ارتباط گفت‌وگوهایی را داشت و از همتایان خود درخواست کرد که توصیه‌های لازم را به طرف عربستانی برای آزادی سریع این شهروند دیدگاه‌های خود را منتقل کرده و معتقدیم زائر ایرانی جرمی را مرتکب نشده که در بازداشت باشد.

سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: امیدواریم در سایه فضای عمومی در دو کشور که به سمت ایجاد فضای سیاسی مثبت حرکت کنند موضوع شهروند ایرانی با نگاه انسانی از سوی مقامات عربستان مورد توجه قرار بگیرد و این حاجی ایرانی که امسال مهمان سرزمین وحی بود آزاد کنند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما