امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 01:06

Afrang Khabar

1401/5/12 1:6

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه راه را برای تمدید دوره بهره برداری از سه نیروگاه هسته‌ای آخر در آلمان که همچنان فعال هستند، باز کرد.

صدراعظم آلمان راه را برای تمدید فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای باز کرد

به گزارش افرنگ خبر / اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه راه را برای تمدید دوره بهره برداری از سه نیروگاه هسته‌ای آخر در آلمان که همچنان فعال هستند، باز کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، در حالی که آلمان و روسیه در زمینه گازی باهم زور آزمایی می‌کنند، آلمان از بیم بحران انرژی در این کشور به تمدید دوره فعالیت نیرو‌های هسته‌ای اقدام می‌کند.
شولتز اعلام کرد سه نیروگاه هسته‌ای آخر «فقط برای تولید برق مناسب هستند و فقط برای تولید بخش کوچکی از برق استفاده می‌شوند»، اما «با وجود این، می‌تواند به این معنی باشد» که چنانکه پیش بینی شده بود، از شبکه جدا نخواهند شد.
در اصل آلمان تصمیم گرفته بود انرژی هسته‌ای را تا پایان امسال از مدار خارج کند.
با وجود این، کاهش تحویل گاز روسیه به آلمان در فضای حاکم بر جنگ اوکراین، مسئله حفظ فعالیت آخرین نیروگاه‌های فعال آلمان را بیش از مدتی که قرار بود به فعالیت ادامه دهند، مطرح کرده است.
شولتز به پایگاه صنعتی زیمنس انرژی عزیمت کرد. در این پایگاه یک دستگاه توربین گاز تعمیر شده در کانادا برای تجهیز خط لوله گاز نورد استریم ۱ که روسیه را به آلمان متصل می‌کند، در نظر گرفته شده است. اما این توربین در حال حاضر در این آلمان مسدود شده است و برلین و مسکو درباره علل آن باهم اختلاف دارند.
اوپراتور شرکت گازپروم روسیه نیز به نوبه خود بار‌ها زیمنس انرژی را به ارسال نکردن اسناد لازم برای راه اندازی مجدد توربین متهم کرده است. گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان که با روسیه و شرکت‌های انرژی این کشور روابط نزدیکی دارد، روز چهارشنبه از گازپروم حمایت کرد و شرکت زیمنس را زیر سوال برد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما