امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 10:57

Afrang Khabar

1401/5/4 22:57

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: مقرر شد در نشست فردای این ستاد، شرکت‌های بیمه اتباع خارجی را هم مانند زائران ایرانی مراسم اربعین بیمه کنند.

اتباع خارجی هم در مراسم اربعین بیمه می‌شوند

به گزارش افرنگ خبر / این گفته سید مجید میراحمدی پس از نشست ستاد مرکزی اربعین مطرح شد.

آقای میراحمدی گفت که بر اساس گزارش‌های ارائه شده، اتباع خارجی در مراسم‌های سال‌های گذشته اربعین از خدمات بیمه به طور مناسب برخوردار نشدند.

در حالیکه ورود اتباع خارجی از خاک ایران به عراق در سال‌های گذشته از ۲ مرز مهران و شلمچه بوده، رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت با مسئولان عراقی گفتگو شده تا مرز‌های دیگری برای تردد اتباع خارجی از خاک ایران به عراق اضافه شود.

به گفته آقای میراحمدی، به احتمال زیاد مرز تمرچین و خسروی برای ورود اتباع به مرز‌های دیگر اضافه شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین همچنین به زائران تأکید کرد اساس برنامه ریزیشان در سفر به مرز‌ها برای مراسم اربعین، استفاده از وسیله نقلیه شخصی باشد.

او گفت که بر اساس برآورد‌های ستاد مرکزی اربعین، حمل و نقل عمومی کشور با وجود افزایش ظرفیت نسبت به سال‌های گذشته، پاسخگوی نیاز انتقال زائران نیست اما، کشور در پی توسعه پارکینگ‌ها در مرزهاست.

آقای میراحمدی گفت: هماهنگی برای بازگشایی مرز تمرچین و باشماق انجام شده و مرز خسروی هم حداکثر از اوایل محرم باز خواهد شد.

به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین، فردا استانداران ایران در مرز خسروی با مسئولان عراقی برای باز شدن این مرز مذاکره خواهند کرد.

در نشست امروز ستاد مرکزی اربعین، هلال احمر درباره خطر‌های احتمالی که سلامت زائران را در سفر اربعین تهدید می‌کند، گزارش داد.

همچنین مسئولان نهاد‌های بهداشتی و درمانی مشکلات و محدودیت‌های اعزام نیرو برای ارائه خدمات را مطرح کردند.

آقای میراحمدی پس از نشست گفت: پیشنهاد‌ها و برنامه‌های هلال احمر و وزارت بهداشت در مورد گرمازدگی و بیماری‌های واگیردار مورد بحث قرار گرفت و تأکید شد، اولویت اصلی وزارت بهداشت و هلال احمر تمرکز بر گرمازدگی باشد.

او اضافه کرد: مقرر شد کمیته اطلاع رسانی ستاد مرکزی اربعین با محوریت صدا و سیما، آموزش و اطلاع رسانی به زائران را در مورد مسائل بهداشتی و گرمازدگی مورد توجه قرار دهد.

بر اساس آمار سید مجید میراحمدی، تاکنون بیش از ۵ هزار نفر پزشکان و کادر درمانی وزارت بهداشت به صورت داوطلبانه برای ارائه خدمات در عراق ثبت نام کردند.

به علاوه، با تصمیم ستاد مرکزی اربعین وزارت بهداشت مأموریت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را در داخل کشور و پایانه‌های مرزی دارد و جمعیت هلال احمر، در کشور عراق این مأموریت را بر عهده می‌گیرد.

آمار رئیس ستاد مرکزی اربعین نشان می‌دهد تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار نفر در سامانه سماح­ ثبت نام کردند و روزانه به طور متوسط بیش از ۲۵ هزار نفر در این سامانه ثبت نام داشته‌‍اند.

آقای میراحمدی گفت که روند ثبت نام افزایشی است و از زائران خواست برای سفر اربعین هر چه زودتر در این سامانه ثبت نام کنند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما