امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 08:03

Afrang Khabar

1401/5/3 8:3

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به مذاکره به عنوان یک التزام جدی، پایبند هستیم و تا زمان دستیابی به یک توافق خوب، قوی و پایدار ادامه خواهیم داد.

رسیدن به توافق هسته‌ای منوط به تصمیم آمریکاست

به گزارش افرنگ خبر /ناصر کنعانی امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: روند گفتگو‌ها از طریق کانال‌های ارتباطی ادامه دارد. ما انعطاف زیادی داشتیم. ایران ابتکارات سازنده مختلفی ارائه کرده است. اگر آمریکا به اندازه ایران سازنده و با حسن‌نیت عمل کند و به ابتکارات ایران واکنش مثبت نشان دهد، به توافق نزدیک هستیم. نزدیک بودن یا دور بودن از توافق مرتبط با تصمیم سیاسی آمریکاست.

کنعانی گفت: در همین چارچوب؛ جمهوری اسلامی ایران میز مذاکرات را ترک نکرده است و بر همین اساس؛ روند مذاکرات در این چند ماه ادامه یافت و گام دیگری از گفتگو‌های هسته‌ای نیز پس از دوره‌ای وقفه؛ در قطر انجام شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: فارغ از مواضع رسانه‌ای مقامات امریکایی در خصوص روند مذاکرات و فشار‌های روانی که وارد می‌آورند و انتظاراتی که از دولت ما مطالبه می‌کنند مبنی بر اینکه ایران باید سریعاً به نتیجه برسد یا بیان اینکه زمان محدود است؛ جمهوری اسلامی ایران در این زمینه احساسی و شتابزده عمل نمی‌کند.

وی افزود: پیشنهاد‌های مختلفی رد و بدل شده است و مقامات برخی کشور‌ها به ویژه وزرای خارجه کشور‌های منطقه با نگاه دوستانه به موضوع وارد شده و دیدگاه و پیشنهاد‌هایی را مطرح کردند تا دیدگاه‌ها دیگر نزدیک شود و ابتکارات نیز در این خصوص مطرح شده است.

کنعان گفت: در منطقه خودمان نیز وزرای خارجه برخی کشور‌ها مانند قطر، عمان و عراق تلاش‌هایی کردند و می‌کنند و کشور‌های دیگر نیز در حوزه اروپا به این موضوع ورود کردند که می‌توان به ایتالیا و فرانسه اشاره کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تلاش‌ها در این زمینه برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها مبتنی بر حسن نیت است که هر یک به سهم خود تلاش‌هایی کردند و ما نیز برای رسیدن به توافق؛ جدی هستیم.

وی تاکید کرد: توافق باید خوب، پایدار و متضمن منافع ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران باشد و برای رسیدن به این هدف انعطاف زیادی داشته و ابتکارات سازنده و مختلفی را ارائه کردیم.

کنعانی افزود: اگر طرف امریکایی نیز به عنوان یکی از طرف‌های اصلی مذاکرات؛ به اندازه جمهوری اسلامی ایران سازنده و با حسن نیت عمل کند و ابتکارات مثبتی مانند جمهوری اسلامی ایران داشته باشد به توافق نزدیک خواهیم شد.

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما